3 výživové programy od profesionálních sportovců

Je naprosto přirozené, že výživa ve sportu (fitness, kulturistika) má ve srovnání s přístupem k jídlu významné rozdíly v přístupu lidí k nesportovnímu životnímu stylu. Vyplývá to ze skutečnosti, že pro výkon sportovního cvičení a nakládání je zapotřebí velké množství energie. Proto, aby tělo dobře fungovalo v těchto podmínkách, měli byste věnovat pozornost výběru dietního sportovce.

Jak ovlivňuje výživa životní styl sportovce?

Zvažte základní požadavky, které musí potravina pro sportovce splňovat, aby se dosáhlo maximálních výsledků školení:

  • tělo během dne by mělo dostat potřebné množství kalorií, vitamínů a živin s jídlem. Vypočítává se s přihlédnutím k úkolům prováděným při školení;
  • potraviny by měly podporovat dobrý metabolismus;
  • v závislosti na účelu (nastavení nebo snížení svalové hmoty, odstranění tuků) je vybrána denní dieta;
  • stabilizace a udržování hormonálního pozadí, které umožňuje „odkrýt“ všechny fyzické schopnosti těla sportovce.

Každý sport potřebuje specifický přístup k výživě, protože cíle azatížení se liší. Kulturisté by například měli dávat přednost proteinovým potravinám, které jsou spojeny s potřebou budovat svaly.

Obsah tuků a sacharidů v potravinách by měl být nízký, což přispěje k vytvoření krásného reliéfu těla. Stravování je doporučeno dělat frakční (6-8 krát denně), bude dávat dobrou výživu a bude podporovat růst svalů, stabilizovat metabolismus a vést k rychlé úlevě od podkožního tuku.

Mnozí sportovci se domnívají, že důraz by měl být kladen pouze na výcvik a mělo by být umožněno unášet potravu. Jak však dokazují fyziologové v oblasti sportu, každá složka sportovního tréninku (trénink, odpočinek a zotavení, výživa) je důležitá, ale ne odděleně, ale vše dohromady.

Výživová pravidla pro sportovní výcvik

Sportovní aktivity znamenají dobré nasycení organismu a potravinářské výrobky by měly dát lidem sílu a nesmí být škodlivé.
Zde je seznam bodů, kterým je třeba věnovat pozornost při sestavování menu sportovci:

  1. Potraviny obsahující sacharidy by měly mít nízký glykemický index, který se vypočítá z obsahu cukru v přijatých potravinách. Takové jídlo má schopnost zpomalit rozpad a vstřebávání glukózy do krve. Díky tomu neziskováte a nabijete tělo energií.
  2. Nejezte v tom okamžiku, kdy je pocit hladu dost silný. Nejlepší volba - jídlo každé 2-2,5 hodiny, porce nejsoumusí být velký.
  3. Tělo potřebuje dostávat požadované množství čisté vody (2 litry denně). Pokud to nestačí, pak během fitness tréninku je možné porušení metabolismu tekutin v těle a v důsledku toho se objeví otoky nohou. Také nezapomeňte, že když hrajete sport, potíte se, a to vede k dalším potřebám vody.
  4. Mnozí sportovci se domnívají, že pro hubnutí potřebujete jíst pouze potraviny s nízkým obsahem tuku. Toto stanovisko je chybné, protože v případě odmítnutí výrobků obsahujících tuk, tělo nedostane potřebné kyseliny podílející se na metabolismu. Také při výrobě nízkotučných produktů se používá více cukru a škrobu ke zvýšení jejich chuti, což zvyšuje kalorický obsah.

Jak vidíte, pokud víte, jak správně jíst jídlo, když děláte fitness nebo kulturistiku, máte možnost stát se majitelem krásné, fit postavy, stejně jako zlepšit celé tělo a cítit se vesele a pod napětím.

Článek byl napsán s podporou stránek http://p-food.ru/- jedná se o online obchod s vyváženou výživou, tj. Stejné jídlo pro sportovce s porodem.

Dnešní tři profesionální sportovci se s námi podělí o své výživové programy, které jim pomohly vybudovat skutečně nádherné tělo.

Pokud jde o výživu, je pro mnoho z nás důležité mít originální vzory. Při hledání diety pro vybudování (nebo alespoň udržení) svalové hmoty, budete pravděpodobněčelí obrovskému množství konfliktních informací od nespočetných odborníků, pokud jde o časy jídla, úroveň spotřeby tuků, sacharidů atd.

Proč nenajít vzor ve formě sportovců, kteří mají postavu, o které jste vždycky snili? V tomto článku, tři muži s nádhernými těly - mezi nimi, profesionální kulturista, fitness model, a MMA bojovník - budou sdílet své výživové tajemství s námi.

Mark Dugdale

Povolání : Profesionální kulturista IFBB

Mark popisuje svou stravu v offseason jako netradiční. Dokonce i během přibývání na váze dává přednost udržování příjmu sacharidů pod kontrolou, na rozdíl od mnoha jiných sportovců, kteří se opírají o sacharidy, a to i bez obav, že se většina z nich změní na tělesný tuk.

„Jsem za udržení tělesného tuku na úrovni nepřesahující 9% po celý rok, protože cítím, jak svaly rostou i bez nadbytečného tělesného tuku,“ říká Dugdale.

Další neobvyklý detail jeho stravy je velké množství hry. Miluje bizarské maso tolik, že ho sní na snídani. „Maso (hrudní kost) vařím 8 hodin v pomalém hrnci. 2,5 kilogramu masa mi na celý týden podává snídani, “říká.

Mark upřednostňuje volně žijící živočišné maso krmené trávou, jako je zubr, divočák a los. Existují 3 důvody:

  1. Nízký obsah tuku.
  2. Zvýšené mastné kyseliny.
  3. Menší toxicita (bez hormonů a chemických látek)pozitivně ovlivňuje regeneraci a růst svalů.

Energetický plán kulturisty Mark Dugdale:

První jídlo

  • Bison maso - 170 g
  • Zelí - 1 šálek
  • Chléb Ezekiel s 1/2 lžící kokosového oleje - 1 kus

Druhé jídlo

  • Salát: kuřecí prsa, rukola, salát, řecký jogurt, nasekané vlašské ořechy, olivový olej, mořská sůl - 1 porce

Třetí jídlo

  • Proteinový shake - 1 porce
  • Mandle - 1/4 šálky

Čtvrté jídlo

  • Salát: kuřecí prsa, rukola, salát, řecký jogurt, nasekané vlašské ořechy, olivový olej, mořská sůl - 1 porce

Páté jídlo

  • Proteinový shake - 1 porce
  • Mandle - 1/4 šálky

Šesté jídlo

  • Pretrainingový komplex přísad - 1 dávka
  • \ t
  • BCAA - 10 mg

Sedmé jídlo

  • Steak z losů - 220 g
  • Květinové pyré: 1/2 hlavy vařeného květáku smíchaného s parmazánem, 1 polévková lžíce. organické máslo a mořská sůl.

Greg Plitt

Povolání : model fintes

Našli jste dietu Dugdale netradiční? Ještě jste neviděli Greg Plittův potravinový plán! On to nazývá "Caveman dietou", protože se vyhýbá všem zpracovaným potravinám, s důrazem na přírodní maso a zeleninu. Jeho strava je opravdu jedinečná. Dělá všechnojeden, ale velký (3500 kcal) příjem přírodní potravy denně.

V tomto ohledu se strava Plitta podobá dietě bojovníka, která zahrnuje odebírání malých porcí během dne a jednu velkou porci večer. „Uprostřed dne dávám přednost velkému jídlu, zatímco většina lidí jedí pouze 5-6 malých porcí. Můj přístup zajišťuje, že všechny potraviny jsou stráveny před spaním, “říká Plitt, jeden z nejznámějších fitness modelů na světě.

Greg spotřebuje všechny ostatní kalorií s kapalinou před a po tréninku. Jeho strava se může měnit s každým
kouř během dne a závisí především na pracovním rozvrhu.

„Můj jídelní plán je přímo závislý na pracovním plánu. To znamená, že pokud mám naplánované natáčení (Plitt moonlights jako herec) nebo focení, moje strava se změní. Obvykle během tréninku pro ně navštěvuji posilovnu dvakrát denně. Začnu jíst až poté, co jsem dokončil práci, abych doplnil zásobu živin. Nemám snídani, oběd ani večeři jako takovou a nejsem přísně v plánu. Jím jen, abych živil své tělo, ne uspokojil svou chuť k jídlu, “říká Plitt.

Výživový plán modelu fitness společnosti Greg Plitt:

Před ranním školením

  • Koktejl z Met-RX Amped ECN NOS Prášek, glutamin, kreatin, hydroxymethylbutyrát (HMB), omega-3, multivitaminy, syrovátkový protein a 1 polévková lžíce. Já syrový med.

Po odborné přípravě

  • Srvátkový proteinový koktejl (0,6 g na 1 kg tělesné hmotnosti),dextróza (0,4 g na 1 kg tělesné hmotnosti), kreatin, glutamin a HMB.

Hlavní jídlo dne

  • Maso, ryby nebo drůbež, zelenina - pouze 3500 kcal.

Například:

  • Grilovaný losos a chřest

Nebo

  • Pečený halibut se špenátem a zelenými fazolkami
  • \ t

Nebo

  • Grilovaná kuřecí nebo dušená krevety s mrkví a okurkami.

Před večerním tréninkem nebo kardio

  • Koktejl z Met-RX Amped ECN NOS Prášek, glutamin, kreatin, hydroxymethylbutyrát (HMB), omega-3, multivitaminy, syrovátkový protein a 1 lžíce syrového medu.

Po školení

  • Koktejl ze syrovátkového proteinu (0,6 g na 1 kg tělesné hmotnosti), dextrózy (0,4 g na 1 kg tělesné hmotnosti), kreatinu, glutaminu a HMB.

Brian Stann

Povolání : MMA Professional Fighter

Na vrcholu tréninkové sezóny jí Brian jedenáctkrát denně. Je to nutné? Pokud cvičíte 3 krát denně, pak určitě ano.

„Pokud se stanete skutečným sportovcem, musíte být cílevědomí nejen ve výcviku, ale také zodpovědně, pokud jde o vaši stravu,“ řekl Stann, bojovník se střední váhou.

„Jídlo je palivo, které vám pomáhá pracovat. Vaše výsledky na něm závisí. “ Stann díky své dietě děkuje své ženě Terezě, která má titul ve výživě. Systém výživy je založen na vysoce kvalitních zdrojích bílkovin, jako jsou kuřecí prsa,losos, vejce, stejně jako na ovoce, zeleninu a mandle bohaté na zdravé tuky.

Kromě celozrnných potravin Brian užívá doplňky stravy včas a často po celý den.

Pro udržení síly v období úbytku tělesné hmotnosti při přípravě na boje je rozhodující přísný režim doplňování.Pomáhají mu také udržet svalovou hmotu, a to navzdory přísnému tréninkovému plánu."S 3-4 cvičení týdně, poslední věc, kterou potřebuji, je ztráta svalové hmoty."

Potravinový plán pro stíhací letoun Brian Stann

První jídlo

  • "Probiotikum" Gaspari Myofusion Probiotic "- 1 stint
  • Vaječné bílky - 6 kusů
  • Mandle - 1/2 šálku
  • "Gaspari Anavite" - 3 tablety

Před tréninkem

  • Řecký jogurt - 1 porce
  • Mandlový olej - 1 lžíce
  • "Gaspari Myofusion Probiotic" - 1 stint
  • «GaspariBCAA "- 4 tablety

První trénink

Po tréninku

  • " Probiotikum parazitů "- 2 stint
  • „Prášková směs zelených“ - 1 porce
  • „Komplex sacharidových voskovitých kukuřice“ - 40 g

ČtGrilovaná jídla

  • Grilovaná kuřecí prsa se zeleninou - 2 kusy

Páté jídlo

  • Řecký jogurt s malinami a borůvkami - 1 porce

Před tréninkem

  • Mandlový olej - 1 lžíce
  • Salátz tuňáka dlouhého tuňáka (bez náplně) - 1 porce
  • "Gaspari Anavite" - 3 tablety

Druhý výcvik

Po výcviku

]
  • "Probiotikum" Gaspari Myofusion Probiotic "- 2 významy
  • ​​
  • " Prášková směs zelených "- 1 porce
  • "Voskový kukuřičný komplex sacharidů" - 40 g

Třetí výcvik

Po výcviku (k uzdravení)

  • "Probiotikum parafínové myofúze" - 1 stint
  • Gaspari BCAA - 4 tablety

Deváté jídlo

  • Grilovaný losos se zeleninou - 1 porce

Desáté jídlo

  • Ovocný salát z borůvek, malin, jahod a jogurtu - 1 porce

Jedenácté jídlo (před spaním)

  • Probiotikum "Gaspari Myofusion Probiotic" s mandlovým olejem a "BCAA 6000"

Založeno na:

http://www.bodybuilding.com/fun/cover-worthy-nutrition-3-elite-athlete-meal-plans.html