Co jsou škodlivé monodiety?

Mono-diety jsou potraviny, které zahrnují použití jednoho výrobku nebo jedné skupiny podobných výrobků. Mono-diety jsou stále populárnější, slibné, že rychle ztratí několik kilo navíc a tělo se dostanou do tvaru. Vývojáři těchto diet však jen zřídka uvádějí, že klesající kilogramy se mohou také rychle vrátit. Kromě toho, tyto diety nejsou vhodné pro každého, a pro většinu lidí jsou zcela škodlivé.

Odrůdy monodiet a jejich trvání

Monodiets jsou rozděleny do několika skupin:

  • Jednosložkové diety, pokud je dovoleno konzumovat pouze jeden výrobek. Dnes jsou populární kefír, pohanka, rýže, tvaroh, zelí, káva, chléb, čokoládová strava. Mnozí se rozhodnou pro složku stravy na některých "sezónních" potravinách, jako jsou jahody nebo meloun. Tyto diety jsou doporučeny pro použití ne více než 2-3 dny.
  • Mono-dieta podle skupiny výrobků - sacharidů nebo bílkovin. Obvykle, odborníci tvoří dietu těchto diet pro 10-14 dnů.
  • Střídání dnů bílkovin a sacharidů. Obvykle nabízí týdenní trvání takové výživy (někdy 2 týdny). Existují letní a zimní odrůdy těchto monodiets,na základě dostupnosti výrobků podle ročního období. Zpravidla se jeden den takových diet doporučuje konzumovat složité sacharidy s vysokým obsahem kalorií (obiloviny, moučné výrobky), pak přichází den komplexních nízkokalorických sacharidů (ovoce a zelenina), poté bílkovinového dne a po něm den fermentovaných mléčných výrobků. V létě se doporučuje dělat dva dny ovoce a zeleniny a jeden den pití čerstvé šťávy.

Lidé inspirovaní výsledkem diety často na konci doporučené doby stravování nepřestávají jíst stejný typ. A naopak se snaží jíst podle zvolené metody na dobu neurčitou - což je typický příklad proteinové stravy Pierra Ducane, který naznačuje fixační fázi stravy pro život. Tyto diety způsobují velké škody na těle, protože zdravá strava je rovnováhou sacharidů, bílkovin, tuků, vitamínů a minerálů. Tak vynalezené přírodou, proto takové experimenty s výživou nutně ovlivňují zdraví. A ne skutečnost, že ztracené kilogramy se časem nevrátí!

Obecné poškození monodiet

Škody způsobené mono diety lze rozdělit do několika kategorií:

  • porušení všeobecného fyzického zdraví osoby;
  • psychická újma;
  • růst tělesného tuku po skončení diety.

Prodloužené dodržování monodiet poškozuje tělo jako celek, protože takový výrobek neobsahuje bílkoviny, sacharidy, tuky, všechny potřebné vitamíny a minerály. Každá z uvedených složekplní mnoho důležitých funkcí v těle a je nezbytný pro jeho dobře koordinovanou práci. Závažnost mono-stravy na organismu závisí na jeho typu, trvání a životním stylu osoby. Pro osobu, která má intenzivní fyzickou námahu, jsou tyto diety kontraindikovány, protože prostě negují veškeré tréninkové úsilí a vyčerpávají tělo.

Psychologická újma mono-diet není o nic méně nebezpečná, protože se všemi různými režimy mono-produktů a diet, lidé věří, že během několika dní můžete bez námahy ztratit 5-6 nežádoucích liber, a to jen tím, že budete jíst svůj oblíbený produkt. Jen málo lidí přemýšlí o tom, proč je ztráta hmotnosti v tak krátkém časovém období a zda existuje pravděpodobnost, že se libry opět vrátí. Popularizace monodiet vede ke skutečnosti, že lidé se vzdávají jediného rozumného postavení, aby si udrželi svou váhu v normálním a tělesném tvaru: správnou rovnováhu výživy a fyzické aktivity.

Ztracené Miloše jsou vráceny, protože:

  • Úbytek hmotnosti se stejným typem výživy v nepřítomnosti motorické aktivity vzniká v důsledku snížení svalové tkáně, nikoli tuku (zejména v případě, kdy je zvolena dieta s nízkým obsahem bílkovin). Snížení procento svalové tkáně nevyhnutelně vede k metabolickým poruchám. Svaly (i v klidu) konzumují více kalorií než tuk. Když během několika měsíců člověk, spokojený s dosaženým výsledkem, dokončí svou „magickou“ dietu, ukáže se, že jeho tělo prostě nemá co spálit kalorie. Tuková vrstva buderostou jako kvasinky.
  • Jakákoli nízkokalorická mono-dieta. Tělo to chápe jako signál k tomu, že může být ještě horší a hladovější, proto zpomaluje metabolismus. Na konci mono-diety se člověk vrací ke své obvyklé stravě a „hladové oči“ chtějí jíst ještě více než obvykle. S pomalým metabolismem (a lidské tělo nemůže okamžitě restrukturalizovat), většina spotřebovaných kalorií nejsou spotřebovány, ale poslal jako rezerva jako vrstva tuku.

Poškození monodietu na základě konkrétních výrobků

Následují škody způsobené nejoblíbenějšími monoprodukty, pokud jsou denně konzumovány.

Všechny sacharidové diety vedou ke snížení hemoglobinu a následně k rozvoji anémie. Rýže způsobuje ztluštění žluči a tvorbu žlučových kamenů. Melounová strava poskytuje větší zátěž na ledviny a dietu mrkve v játrech až do vývoje hepatitidy. Lahodná čokoláda dieta nad-vzrušuje nervový systém. Dlouhodobé užívání banánů je plné snížené hladiny glukózy v krvi. Syrová zelenina zatěžovala pankreat a játra.

Všechny proteinové diety přetíží tělo proteiny, které otráví játra a ledviny. Kromě toho, v nepřítomnosti zdrojů energie - sacharidů, zdraví těla může být výrazně snížena. Kefir porušuje střevní motilitu. Nedoporučuje se také pro osoby s onemocněním spojeným s regulací kyselosti žaludku. Tvaroh porušuje metabolismus vápníku -Nebuďte překvapeni, protože vše je v dobrém umírněnosti!

Kombinace bílkovin a sacharidů v průběhu dne také není zdravou výživou, protože u tohoto typu stravy nedochází k přísunu tuků, které jsou zdrojem základních kyselin. Bez nich nemůže tělo syntetizovat mnoho typů proteinů.

Mnoho obyčejných lidí považuje mono diety za všelék na ztrátu zbytečných kilogramů. Vědci, naopak, nejsou unaveni varovat před nebezpečím takové stravy. Samozřejmě, že nebude nic hrozné, pokud se rozhodnete vyčistit tělo oblíbeným užitečným výrobkem po dobu 1-2 dnů. V tomto případě bude pouze zřejmá výhoda resetování všech systémů karoserie. Je důležité pít více tekutin v těchto dnech a vyhnout se intenzivní fyzické námaze.

Co jsou škodlivé monodiety?

Mono-diety jsou potraviny, které zahrnují použití jednoho výrobku nebo jedné skupiny podobných výrobků. Mono-diety jsou stále populárnější, slibné, že rychle ztratí několik kilo navíc a tělo se dostanou do tvaru. Vývojáři těchto diet však jen zřídka uvádějí, že klesající kilogramy se mohou také rychle vrátit. Kromě toho, tyto diety nejsou vhodné pro každého, ale pro většinu ...

Ohodnotit tento článek
0

Hodnocení čtenářů: 4.36 ( 4hlasů
0