Dieta Pierra Ducane pro hubnutí

Strava Dyukanu, uznávaná jako jedna z nejpopulárnějších a nejúčinnějších diet na světě, je založena na principu primárního příjmu proteinových potravin. Proteinová báze stravy může být kombinována pouze s určitými produkty a přísně podle harmonogramu hubnutí.

Podstata stravy. Proč přesně proteinové produkty?

Volba dávkového základu je zcela logická: za prvé, bílkoviny nasycují tělo po dlouhou dobu a jejich trávení vyžaduje vysoké náklady na energii, a za druhé, proteiny podporují svalový objem a odpor těla.

Tato zásada má také nevýhodu: hojnost potravy bílkovin vyvolává uvolňování strusek, takže pro jejich odstranění je zapotřebí značné množství vody. Retence vody v těle však povede ke zvýšení tělesné hmotnosti, což sníží objektivitu výsledků stravy. V tomto ohledu se doporučuje použití solených potravin zastavit nebo významně snížit (například hypotenzní léky nemohou zcela eliminovat použití soli).

Je nutné hodně pít, ale je to lepšív malých porcích a často - v tomto případě je voda lépe absorbována tělem. Zpočátku je poměrně obtížné zvyknout si na používání čisté vody, proto bylinné čaje, odvar, čekanka a další nápoje bez cukru byly zahrnuty ve 2 litrech požadovaného standardu. Bujóny jsou vhodnější než káva nebo černý čaj.

Výhody a nevýhody systému Dukan

Výhody:

  • vysoká účinnost díky optimální kombinaci rychlé ztráty hmotnosti a zachování svalové hmoty;
  • nedostatek stresujících podmínek spojených s přísnými omezeními a výpočet příjmu kalorií, což snižuje riziko narušení režimu stravování;
  • nedostatek neustálého pocitu hladu, který odlišuje většinu diet.

Nevýhody:

  • nepoužitelnost systému v některých případech. Přípravek Dyukan není vhodný pro vegetariány, těhotné a kojící ženy, ani pro mladistvé vzhledem k povaze stravy;
  • nedostatek mikronutrientů a vitamínů vyplývajících z nevyvážené (téměř monoproteinové) výživy;
  • vysoké náklady na stravu (například mořské plody bohaté na bílkoviny).

Etapy dukanské stravy

Systém Ducane zahrnuje několik etap (fází), z nichž každá je charakterizována specifickým menu a délkou trvání, a tedy maximální možnou hodnotou úbytku hmotnosti.

Celkové trvání stravy závisí na množství nadměrné hmotnosti, ale výsledek je silně ovlivněnjednotlivé rysy těla.

První dvě etapy stravování pomáhají zhubnout a konečná fáze - konečně schválit výsledek.

První etapa diety Dukan: Útok (útok)

Podstatou stádia je zaujmout tělo překvapením použitím téměř výhradně proteinových potravin. Adaptace organismu na trávení potravy, která je složitější ve struktuře, nastává po určitou dobu, což umožňuje zhubnout. Tato fáze se jeví jako nejproduktivnější. Rychlý úbytek hmotnosti v průměru o 2-4 kg by měl sloužit jako podnět k dalšímu dodržování zásad výživy. Stojí za zmínku, že zastavení v této fázi může vyvolat stejný rychlý přírůstek hmotnosti, protože tělo se bude snažit vyrovnat se stresem obvyklým způsobem.

Nadměrná hmotnost 5, 10, 15, 20 a 25 kg předpokládá následující dobu trvání: 2, 3, 4, 5 a 7 dnů.

Příklad denního menu v první etapě stravování:

  • Snídaně: nízkotučná omeleta s rybou; čekanky, čaje nebo kávy.
  • Oběd: vařené (pečené) kuře nebo hovězí maso.
  • Večeře: jogurt, kefír (nízkotučné) nebo ryby.
  • Občerstvení (v případě potřeby) se může skládat z mořských plodů nebo malého kusu sýra.

Druhá fáze diety Dukan: Cruise (Alternation)

I přes romantické jméno bude tato etapa poněkud obtížnější než ta první. Tělo se již přizpůsobilo novému potravinovému systému, v důsledku čehož dojde ke snížení hmotnosti pomaleji. Jako kompenzace v této fázi Dyukannabízí alternativní proteinové potraviny se zeleninou, což vede k pestrému menu zalévání.

Je povolena jakákoli zelenina, s výjimkou zeleniny obsahující velké množství sacharidů (kukuřice, brambory, hrách). Předpokládá se, že ve fázi „Cruise“ se ke 72. proteinovým produktům přidá celkem 28 zeleniny a - povinná položka - otruby.

Obecným principem stádia je střídání zeleniny a bílkovin každých 3-5 dnů.

Doba plavby „Cruise“ s nadměrnou hmotností 5, 10, 15, 20 a 25 kg bude 15, 50, 85, 120 a 155 dnů. Průměrná ztráta hmotnosti ve druhém stupni je asi kilogram za týden. Ve skutečnosti je stanovena optimální rychlost úbytku hmotnosti, což snižuje riziko ztráty pleti.

Třetí etapa diety Dukan: Konsolidace (konsolidace)

Třetí etapa stravování je charakterizována postupným návratem k normální plné stravě. Těstoviny (z tvrdé pšenice), brambory, chléb, rýže (lepší je hnědá), rostlinný olej (například olivový), ovoce (kromě banánů a hroznů) se přidávají do seznamu „stovek stovek“.

Jako odměnu za trpělivost a vytrvalost v této fázi můžete postupně používat sladkosti. I když je lepší nahradit je neméně chutným ovocem a sušeným ovocem.

Spotřeba ovesných otrub (denní sazba je 2-3 lžíce) a pouze proteinové produkty na jeden den v týdnu jsou v tomto období povinné.

Příklad menu „konsolidace“:

  • Snídaně: 200 g tvarohu nebo sklenice jogurtu, vařenévejce, čaj.
  • Oběd: zelenina (dušená), libová ryba, odvar (nebo čaj).
  • Večeře: grilované maso, zeleninová polévka.

Jako svačinu můžete použít proteinové potraviny (sýry atd.) A sušené ovoce.

Doba trvání etapy - množství přebytečné hmotnosti vynásobené deseti (například při 5 kg trvá fáze 50 dnů).

Čtvrtá fáze diety Dukan: Stabilizace

Čtvrtá fáze je fixační. Tato „cílová čára“ se vrací do stravy první etapy, protože bude zahrnovat produkty, které jsou povoleny v této fázi, ale přímo souvisí s ostatními dvěma, protože ovesné otruby by měly být zahrnuty do přídělu (jako během plavby a konsolidace) a držet jen jednou týdně (jako Konsolidace).

Fyzická aktivita je povinnou konečnou fází.

Příklad menu v poslední fázi diety Dukan:

  • Snídaně: jogurt (nebo plátek sýra), vařené vejce nebo šunka (asi 200 g), káva (nebo čaj).
  • Oběd: kuřecí paštika nebo ryba (alternativně si můžete vzít krabí tyčinky). Pro dezert nabízíme jogurt nebo sýr (bílý).
  • Večeře: jogurt, vejce, čaj.

Pokud by v jakékoli fázi stravy došlo k poruše, neznamená to, že další kroky jsou zbytečné a bezvýznamné. Chcete-li se vrátit k obvyklé "dietní" kurz, budete muset v příštích několika dnech držet mono-bílkovin potraviny, pít více, navštívit venkovní vzduch a získat dostatek spánku. Doba trvání jevů by měla být zvýšena o několik dní.

Přechod

Přechod na dietu Dukan je poměrně bezbolestný a nekomplikovaný vzhledem k nedostatku potřeby půstu nebo silných omezení.Proteinové krmivo je velmi výživné a vhodné pro svaly.Dieta Dukan zároveň neznamená použití silné fyzické námahy pro spalování tuků, i když to znamená zvýšení fyzické aktivity.

Strava Pierra Ducane pro hubnutí

Strava Dukan, uznávaná jako jedna z nejoblíbenějších a nejúčinnějších diet na světě, je založena na principu preferenčního příjmu proteinových potravin.Proteinová báze stravy může být kombinována pouze s určitými produkty a přísně podle harmonogramu hubnutí.Obsah článku Podstata stravy.Proč právě proteinové produkty Výhody a nevýhody systému DukanDyukan Stage Diet StagesDyukan Dieta První etapa: Útok (útok) Dukan Dieta Druhá etapa: Plavba ...

Ohodnoťte tento článek
96)0

Hodnocení čtenářů: 2.9 ( 3hlasů)
0