Hořčík a jeho úloha v lidském těle

Moderní fyziologové stále častěji uvádějí hořčík jako prioritu pro kovy v lidském těle. Hořčík má v našem těle mnoho funkcí, ale jeho nejdůležitějším cílem je zajistit správný cyklus relaxace a kontrakce svalových a nervových vláken. Světla medicíny tvrdí, že trvalý nedostatek hořčíku je přímou cestou k infarktům a křečím jiných svalů. Kromě toho je tento chemický prvek pod vlivem mnoha faktorů odplavován z lidského těla. Je hořčík důležitý pro lidský život? Jaká kategorie lidí musí tomuto prvku věnovat velkou pozornost?

Úloha hořčíku pro lidské tělo

Na "ramena" hořčíku spočívá výkon těchto funkcí:

  • Zajištění řádného fungování všech typů svalových vláken lidského těla, c. C. t. srdce, žaludek, střeva.
  • Účast na struktuře kostní tkáně.
  • Prevence usazování solí ve vnitřních orgánech.
  • Účast na správném přenosu nervových impulzů.
  • Anti-toxický účinek.
  • Účast na metabolismu: syntéza proteinů, asimilace vitaminů a jiných minerálů, štěpenísacharidů.
  • Normalizace tlaku.
  • Účast na regulaci hladiny cukru v krvi.
  • Rychlá regenerace.

Nedostatek hořčíku v těle - příčiny a symptomy

Nedostatek hořčíku je dnes jedním z nejčastějších typů nedostatku minerálů. Příznaky hypomagnezémie jsou následující:

  • narušení zažívacího systému (ztráta chuti k jídlu, zácpa, nevolnost, zvracení);
  • poruchy nervového systému (podrážděnost, únava, ospalost);
  • výskyt onemocnění kardiovaskulárního systému (arytmie, hypertenze, angina apod.);
  • stavy imunodeficience, které zvyšují riziko vzniku patologií, včetně rakoviny;
  • selhání syntézy hormonů v nadledvinách;
  • vzhled ledvinových kamenů a žlučníku;
  • porucha metabolismu uhlohydrátů v důsledku rozvoje diabetes mellitus;
  • výskyt migrén.
Mezi příčiny nedostatku hořčíku v organismu patří:

  • nedostatečný příjem prvku v těle spolu s jídlem;
  • narušení metabolismu hořčíku uvnitř těla;
  • selhání slinivky břišní produkovat inzulín;
  • špatná absorpce hořčíku ze stravy, která je nadměrně nasycena tuky, vápníkem, fosfáty, kofeinem;
  • špatná absorpce hořčíku ze střeva v důsledku jeho onemocnění;
  • přebytek cholesterolu;
  • dlouhodobá medikace (antibiotika, protinádorová a antikoncepční léčiva a. \ Tatd.)
  • stres;
  • zvýšená spotřeba hořčíku v období intenzivního růstu, zotavení po nemoci (zejména otrava těžkými kovy) a příjem alkoholu.

Nadměrný hořčík v těle - příčiny a příznaky

Nadměrný hořčík v těle (hypermagnesie) je zřídka registrován lékaři, protože hořčík je dokonale vylučován z těla a není toxický.

Možné příčiny hypermagnesie:

  • selhání ledvin;
  • poruchy metabolismu hořčíku;
  • nekontrolované užívání léčiv obsahujících hořčík.

Příznaky nadbytku hořčíku v organismu jsou následující:

  • špatná koordinace pohybů;
  • svalové třesy a křeče;
  • závratě;
  • selhání myokardu;
  • narušení trávicího systému („zkapalněné“ stolice, průjem);
  • křehké vlasy a nehty.

Úloha hořčíku pro sportovce

Hořčík, stejně jako žádný jiný kov v těle, si zaslouží název „sporting“, protože je určen k udržení zdraví kardiovaskulárních, svalových, nervových systémů. Je to on, kdo reguluje hladinu cukru včas a poskytuje tělu energii. Je to on, že kulturisté věří v péči o růst svalové hmoty, protože stimuluje tělo syntetizovat bílkoviny. Po intenzivním tréninku znovu získává sílu.

Kromě toho ho sportovci potřebují více než obyčejní občané, protože hořčík:

  • se vylučuje spolu s potem během cvičení;
  • aktivníspotřebovaný pod vlivem adrenalinu;
  • horší vstřebává z potravy ve stravě s vysokým obsahem bílkovin.

Američtí vědci před nedávnem provedli rozsáhlou studii, během níž někteří sportovci - kulturisté brali dietní doplňky, obohacené hořčíkem a sportovci z jiné skupiny takové doplňky nebrali. Zjištění ukázala, že výkonové indikátory a přírůstek hmotnosti sportovců první skupiny výrazně převyšovaly výsledky sportovců z druhé skupiny.

Doporučené dávky hořčíku

\ t

Minimální doporučené dávky hořčíku pro ženy jsou 300 mg denně, pro muže 400 mg. Tyto míry spotřeby jsou přibližné a vyžadují korekci v období aktivní spotřeby prvku: během intenzivní adolescence, pod stresem, rehabilitace po nemoci. Vyšší dávky zajistí lékař. Sportovci, kteří aktivně konzumují hořčík, by měli kvůli specifikům životního stylu užívat nejméně 400 mg denně, kulturistům během doby získání alespoň 500 mg svalové hmoty.

Výrobky obsahující hořčík

Záznamy o obsahu hořčíku jsou kakaové boby, pšeničné otruby, dýně, slunečnice a mák. Hodně hořčíku v oříšcích, zejména kešu, a luštěniny (zde absolutním vůdcem je čočka). Obiloviny bohaté na hořčík a mnoho druhů tvrdých sýrů. Nezapomeňte zahrnout do diety mořského kapusta, sušeného ovoce, zelených - také velkoryse sdílet cenný prvek.

Vitamíny s hořčíkem

Volba doplňků stravy, jednosložkových a vícesložkovýchKomplexy obsahující hořčík jsou dnes obrovské. Z doplňků obsahujících hořčík jsou nejoblíbenější: Magne B6 , Magnilis B6, Magnistad, Magnesium plus B6, Magnerot, Magnesium Caps, Magnesium Complex, Magnesium Malate.

Komplexy, včetně vápníku a hořčíku, jsou také v poptávce: Doppelgerts Aktivní hořčík + vápník, Cal Apatite s hořčíkem, vápník Hořčík.

Kombinované sportovní vitamínové minerální komplexy s vysokým obsahem hořčíku vyrábí společnost Universal Nutrition, Gaspari Nutrition, NOW, Weider. Mnoho z těchto výrobců také vyrábí sportovní výživu bohatou na hořčík.

Člověk, který staví krásné, silné a zdravé tělo s intenzivním tréninkem, potřebuje hořčík. Pečlivě si prostudujte svůj jídelníček, poraďte se s odborníkem - v případě potřeby vyzvedněte lék obsahující hořčík. Hodně štěstí!

Hořčík a jeho úloha v lidském těle \ t

Moderní fyziologové stále častěji uvádějí hořčík jako prioritu pro kovy v lidském těle. Hořčík má v našem těle mnoho funkcí, ale jeho nejdůležitějším cílem je zajistit správný cyklus relaxace a kontrakce svalových a nervových vláken. Světla medicíny tvrdí, že trvalý nedostatek hořčíku je přímou cestou k infarktům a křečím jiných svalů. Kromě toho, tento chemický prvek v akci ...

Ohodnotit tento článek
\ t
0

Hodnocení čtenářů: 3.82 ( 5hlasů)
0