Jak si vybrat perfektní dietu pro hubnutí

Teď, když je nejchladnější období roku za námi, a prvními teplými paprsky slunce zářily okny, je na čase zjistit, jak vaše firma jede.

Rychle dosahujete svých cílů v cvičeních na hubnutí a snadno sledujete určitou dietu? Nebo možná jste zklamáni, protože výsledky nevidíte?

V každém případě se s největší pravděpodobností snažíte vyrovnat se stejnou věcí, kterou mnozí z nás v této roční době vyzývají k boji: dieta! Toto slovo je již dlouho nedobrovolně, že vás hodit oči a přes ruce, protože pro někoho "dieta" je opravdu jen typ stravy, že on nebo ona drží.

Ale dnes o tom nebudeme mluvit, ale jak si vybrat správnou dietu pro hubnutí. Chcete-li říci, že jste na dietě, je to jako křičet do celého světa, a tak je jasné, že jste podlehl opatrnému výpočtu kalorií a omezení ve stravě z důvodu hubnutí, zlepšení zdraví nebo obojího!

Jak si vybrat dietu pro hubnutí?

V současné době existuje na trhu milion potravin, z nichž většina má módní jména:

  • Paleo Dieta
  • Středomořská strava
  • Vegetariánská strava
  • Veganská strava
  • Keto nebo ketogenní dieta
  • \ t
  • Pohanková strava
  • Zónový nebo zónový energetický systém
  • IIFYM Dieta
  • Surová strava
  • Bezlepková dieta
  • \ t
  • IF-dieta založená na cyklickém půstu
  • \ t
  • Atkinsova dieta
  • Dieta s nízkým obsahem sacharidů
  • Nízkotučná dieta s nízkým obsahem sacharidů
  • Sacharidová strava a mnoho dalších
Každá z těchto diet zahrnuje omezení používání některých potravin nebo makroživin, aby se zlepšila fyzická kondice, podpořilo zdraví lidí, kteří se o to zajímají, a někdy i z ideologických důvodů.

Jak tedy pochopit, jak si vybrat stravu, která bude pracovat pro vás, a jaká strava by se neměla dívat pozorně?

Pochopte své cíle

Než se pustíme do určování účinnosti určité diety, pojďme si to vymyslet - na základě toho, co můžete říci, zda funguje?

Když hodnotíte své úspěchy nebo neúspěchy, podíváte se na ukazatele celkového úbytku hmotnosti nebo změn ve složení těla? Spoléháte na indikaci podlahové váhy, nebo se měříte v obvodu, porovnáváte fotografie „před“ a „po“, provádějte testy na procento obsahu tuku? Nebo možná používáte dietu, abyste neztráceli na váze, ale aby jste získali svalovou hmotu, zvýšili sebedůvěru nebo zlepšili celkové zdraví?

"Pokud nevíte, co chcete dosáhnout s použitím stravy, pak je nemožné vědět, jestli to funguje."

Před vyhodnocením své stravy a rozhodováním o tom, kterou dietu si vybrat pro hubnutí, přemýšlejte o tom, které z výše uvedených cílů jsou pro vás nejdůležitější (ano, mohou být všechny důležité, ale vyberte si jeden nebo dva z nich). Mějte na paměti, jak chápete, jak vaše nutriční volby mohou ovlivnit váš pokrok.

A můžete si všimnout, že jste ztratili pár centimetrů v pase, ale vy jste získali svalovou hmotu, i když se celková hodnota na vašich stupnicích nezměnila. Nakonec svaly váží více než tuk, takže konečné hodnoty vážení mohou dokonce růst, a to navzdory skutečnosti, že celkové procento tělesného tuku klesá.

Diety, které nepracují

I když můžete pozorovat ohromující výsledky v počáteční fázi vaší stravy, jakýkoli nutriční plán, který příliš omezuje vaše kalorie nebo eliminuje celé makroživiny a skupiny potravin, může narušovat a nakonec podkopávat vaše dlouhodobé plány cvičení.

Totéž lze říci o plánech, které vám neumožňují jíst širokou škálu potravin, což způsobuje, že jste podvyživení a trpíte nesnesitelným bezohledným hladem.

Diety, které pracují

Ve skutečnosti bude pro vás vhodná jakákoli strava, kterou můžete v dlouhodobém horizontu sledovat. Pokud se jej můžete řídit, určitě dostanete výsledky, které vám pomohou soustředit se na lekce. Adekvátní kalorií a široký výběr potravin vám usnadní sledování.dieta. Pokud vám tedy váš jídelní plán neposkytuje takové pomocníky, změňte jej nebo si vyberte jiný.

Obecně se zaměřte méně na to, co je diety v trendu, a věnujte více pozornosti vašemu blahobytu, jako reakci na určitou dietu.Skutečnost, že všude kolem dávají přednost nějakému druhu potravy, z toho pro vás nebude tou správnou volbou.Snažte se jíst potraviny, které se vám líbí, které dodávají energii a neudržují vás v neustálém stavu hladu.

V procesu zjištění, které produkty „fungují“ pro vás, vytvoříte předběžný seznam s pochopením toho, co je pro vás nejlepší volbou a co není velmi dobrá volba. Tímto způsobem můžete najít přesně to, co potřebujete, a pomoci vám dostat tělo svých snů.

Existuje „dokonalá“ strava?

Všichni lidé mají různé silné a slabé stránky, cíle, genetiku, takže neexistuje jedno ideální řešení. Dieta, která pracuje pro vás a bude ta, kterou můžete důsledně dodržovat, a výsledky, které jste spokojeni.

„Rozvíjejte své tělo, vzdávejte se škodlivých potravin, dělejte malé změny ve stravě: to jsou klíče ke zdravé výživě a fyzické kondici.“

Ať už si prohlížíte svou současnou stravu nebo si vyberete novou stravu, zde je několik základních otázek, které byste si měli položit sami:

  • Je váš cíl specifický a dosažitelný?
  • Dietavám umožní jíst tyto potraviny, které se vám líbí?
  • Dieta vás naplňuje energií a cítíte se dobře?
  • Můžete se držet této diety po mnoho let?
  • Můžete dodržovat tuto dietu v běžných dnech a dokonce i při dlouhých cestách?
  • Zaznamenáváte výsledky?
  • Líbí se vám jídlo?
  • Máte někoho, kdo by vás motivoval, abyste zůstali ve stravě?
  • Zaznamenáváte ve svém těle malé změny?

Pokud jste na některou z těchto otázek odpověděli ne, může být na čase, abyste své cíle přehodnotili zaměřením na méně globální, dostupnější milníky nebo změnu svého myšlení. Snažte se zanechat myšlenku, že děláte něco mimořádného, ​​když jdete na dietu a přemýšlíte více o správné volbě produktů: dávejte přednost potravinám, které se vám líbí, které jsou pro vás vhodné, a které nepřetěžují vaši stravu příliš mnoha kaloriemi. .

Rozhodněte o tom - a výsledky budou brzy patrné.