Je hydrolyzovaná bílkovina lepší než syrovátka?

Ze všech živin, s nimiž vyživujeme naše tělo, je bílkovina pravděpodobně nejvhodnější pro lidi, kteří trénují. Všichni slyšíme o veverce po celou dobu: kolik, jak často, které.

I když jste slyšeli o syrovátkovém proteinu, možná nevíte o hydrolyzovaném proteinu, který se získává hydrolýzou nebo předběžnou fermentací, čistého proteinu ve směsi aminokyselin a menších proteinů.

Který protein je lepší koupit pravidelnou syrovátku nebo hydrolyzovat?

Někteří výrobci doplňků tvrdí, že předfermentace zvyšuje biologickou hodnotu, čímž zvyšuje syntézu svalových bílkovin. Díky své zamýšlené síle může hydrolyzovaná bílkovina stát o 30–200% dražší než její obvyklé protějšky.

Ale stojí hydrolyzovaná bílkovina za takové peníze? Studie dávají přesnou odpověď - „Ne“.

Jak rychle se stravuje syrovátkový protein?

Sérum je „rychlý“ protein, rychle se stravuje a vstřebává a jeho aminokyseliny rychle vstupují do krve a poté do svalů. To bylo známo a nedávno to potvrdili i Byrd a jeho kolegové.

Tato studie v podstatě zjistila, žemnožství základních aminokyselin je vyšší, když člověk konzumuje syrovátku („rychlý“ protein), na rozdíl od kaseinu („pomalý“ protein). Vysoká koncentrace esenciálních aminokyselin je spojena s vyšší syntézou svalových proteinů, a to jak v klidu („FED“), tak i po cvičení („EX-FED“).

To je jeden z důvodů, proč je bílkovina nejlépe konzumována před cvičením, a nikoliv poté; Vrchol aminokyseliny nastává v okamžiku, kdy krev proudí do svalů, které jsou naloženy co nejvíce, a tak směřují stavební bloky tam, kde jsou nejvíce potřebné.

Stráví hydrolyzovaný protein rychleji než syrovátka?

Protein není sám zodpovědný za biologickou hodnotu, což je důležité v otázce, zda zvolit hydrolyzovaný protein. Přestože Koopman a jeho kolegové ukázali, že hladina aminokyselin je u „rychlého“ proteinu významně vyšší, rozdíly mezi předfermentovaným (hydrolyzovaným) proteinem a celým proteinem byly nevýznamné.

Takže prostě být „rychlým“ proteinem nestačí. Když porovnávali hydrolyzované sérum a kasein, Tang a jeho kolegové ukázali něco velmi důležitého v rozdílech mezi hydrolyzovaným sérem a kaseinem:

Porovnejte s rozdíly provedenými Penningsem a kolegy:

Tyto studie ukázaly, ženehydrolyzované sérum je přibližně dvakrát lepší než kasein . Mezi hydrolyzovaným sérem a kaseinem existují určité rozdíly.Předvařená syrovátka tak není lepší než celásérum .

Má hydrolyzované sérum vyšší výkon než celé bílkoviny?

Odpověď, kterou jsme zjistili v těchto studiích, je „Ne“. Koopman a Pettings ukázali, že hydrolýza kaseinu z něj činí „rychlý“ protein, ale nezlepšuje schopnost stimulovat syntézu proteinů. Studie Tang a Pettings ukázaly, že syrovátka je dvakrát tak dobrá jako kasein, ať je hydrolyzovaná nebo ne.

Je v séru skutečně něco nadpřirozeného? Obecně řečeno, tyto údaje říkají „ano“. Jinými slovy, syrovátka je lepší než celý kasein, "pomalý" protein a lepší než hydrolyzovaný kasein, "rychlý" protein.

Celá syrovátka je již „rychlá“ bílkovina, takže jak rychleji ji hydrolýza dokáže? Ani jeden. Měl bych zaplatit více peněz za pre-fermentovaný protein? Náš závěr týkající sehydrolyzovaného proteinu : nevěřím, že je to otravné reklamy - sérum je jediné, které je nejlepší.

Je hydrolyzovaná bílkovina lepší než syrovátka?

Ze všech živin, s nimiž vyživujeme naše tělo, je bílkovina pravděpodobně nejpoužívanější pro lidi, kteří trénují. Všichni slyšíme o veverce po celou dobu: kolik, jak často, které. I když jste možná slyšeli o syrovátkovém proteinu, možná nevíte o hydrolyzovaném proteinu, který se získává hydrolýzou nebo předběžnou fermentací, čistého proteinu ve směsi aminokyselin a menších proteinů.

Ohodnotit tento článek
0

Hodnocení čtenářů: 4.83 ( 2hlasů)
0