Který protein je lepší syrovátka nebo sója?

VS Whey Protein Soy Protein: Jaká je nejlepší volba?

S tisíci druhy komerčně dostupných proteinových prášků je obtížné zjistit, který z nich si vybrat. Pro začátek, doplňky stravy jsou používány jako doplněk stravy, která již obsahuje mnoho vysoce kvalitních bílkovinných zdrojů. Pochází z produktů, jako jsou organická vejce a hovězí maso, drůbež, divoké ryby a syrové mléčné výrobky. Podívejte se na můj talíř nutriční výživy, analyzujte, kolik bílkovin /tuků /sacharidů doporučuji konzumovat, stejně jako zdroje každého prvku.

Když konzumujete vysoce kvalitní bílkoviny s jídlem, potřebujete zelené světlo a hledat jakékoliv doplňky bílkovin.

Proč musím užívat bílkoviny

Slovo "protein" je odvozeno od řeckého slova, což znamená"prvořadý" ,"prvního významu".Řekové se velmi starali o své fyzické zdraví a vzhled a znali životně důležitou potřebu bílkovin. Protein je nezbytný pro budování buněk a tkání, udržování rovnováhy tekutin, ochranu funkcí enzymů,pomoc při kontrakcích nervů a svalů spolu se zajištěním zdravé kůže, vlasů a nehtů.

Vzhledem k tomu, že stále více lidí si uvědomuje význam bílkovin ve výživě a pečuje o svou fyzickou zdatnost, stále častěji se stávají populární doplňky bílkovin, a to i mezi těmi, kteří nejsou zapojeni do profesionálního sportu.

Jedním z nejčastějších proteinových doplňků je syrovátka. Podle nedávné studie publikované v British Journal of Nutrition, syrovátkový protein je skvělý způsob, jak zvýšit svalovou sílu. Není to tak dávno, co jsem psal o výhodách doplňků syrovátkových bílkovin, ale teď chci kopat trochu hlouběji a porovnávat výhody a nevýhody dvou velmi populárních doplňků: syrovátky a sójového proteinu. Také vám řeknu, které zdroje bílkovin používám sám. Začněme syrovátkovým proteinem.

Vše o syrovátkovém proteinu

Syrovátkový protein jsou kulovité bílkoviny, které se získávají jako vedlejší produkt při výrobě sýrů. Syrovátkový a kaseinový protein jsou dva druhy bílkovin, které se nacházejí v mléce. Syrovátkový protein, podle pořadí, existují 3 odrůdy, a to:

Concetrates- obsahují nízké množství tuku a cholesterolu a mnoho biologicky aktivních sloučenin ve formě laktózy. Tato forma séra je nejvýhodnější, nejméně zpracovaná.

Izoláty- syrovátka s mírnou mléčnou chutí, nízkotučné, méně biologicky účinné látky a bílkoviny mohou být denaturovány.

Hydroizolace- méněalergenní forma ve srovnání s předchozími, ale jsou mnohem dražší. Hydroizolace je však nejvíce zpracována a proteiny v nich jsou denaturovány. V této formě nedoporučuji používat sérum.

Syrovátkový protein je stravitelný a používá se v řadě běžných potravin.

Syrovátkový protein nalezený v:

  • Mléko
  • Jogurt
  • Náhradní výrobky
  • Sýry

Přínosy syrovátkového proteinu

Syrovátkový protein je jedním z nejběžnějších bílkovin používaných sportovci a kulturisty pro jeho účinek na posílení svalů. Dokonce se předpokládá, že pomáhá nejen budovat svaly a zvětšovat tělo, ale také obnovovat napjaté a napjaté svaly, které se někdy děje v průběhu tréninku. Tato schopnost je přisuzována leucinu, který se nachází v syrovátkovém proteinu.

Ve výše uvedené studii British Journal of Nutrition bylo zjištěno, že sérové ​​bílkoviny obsahují „aktivní složky, které jsou lepší než aminokyseliny při stimulaci tvorby svalových bílkovin a zahájení jeho transformace“.

Výhody séra však nekončí. Kromě toho některé studie zdůrazňují zdravotní výhody, které přináší, a zde jsou některé z bodů:

  • Potlačení chuti k jídlu
  • Vlastnosti antioxidantů k ničení volných radikálů
  • \ t
  • Překážka vrozených alergií
  • Snížení rizika onemocnění srdce, rakoviny nebo diabetu
  • \ t

Vedlejší účinky odpoužití séra

Stejně jako u mnoha doplňků existují i ​​vedlejší účinky na bílkoviny. Mezi nimi je plyn, nadýmání a křeče, únava, slabost, bolest hlavy a podráždění. Příčinou mnoha těchto účinků je lidská nesnášenlivost laktózy nebo přidání umělých sladidel do některých prášků. (Níže vám povím, co byste měli hledat při nákupu proteinových prášků a co je třeba se vyvarovat).
Existuje mnoho výhod při používání proteinových doplňků a výzkum nadále potvrzuje výše uvedené výhody proteinové syrovátky. Pojďme nyní k sójovým proteinovým doplňkům.

Vše o sójovém proteinu

Sójový protein se získává z loupaných a nízkotučných sójových bobů. Tyto fazole jsou pak zpracovány do tří forem:

  1. Sójová mouka
  2. Sójový koncentrát
  3. \ t
  4. Izolát sóji

Sójový protein má mnoho použití, zpočátku se nepoužíval jako potravinářský výrobek, ale sloužil jako pojivo pigmentové barvy při potahování papíru. Dnes se sója používá v potravinách. Nákup sójové bílkoviny cena, která je nižší ve srovnání se syrovátkou, dostanete relativně levný zdroj bílkovin.

Sójový protein nalezený v:

  • Salátové dresingy
  • \ t
  • Polévky
  • Prášky pro výrobu nápojů
  • \ t
  • Mražené dezerty
  • Dětská výživa
  • Chleby
  • Snídaňové cereálie
  • \ t
  • Krmiva pro domácí zvířata

Sója na chvílijako zdravý výrobek. To bylo argumentoval, že použití sójového proteinu pomáhá snížit úroveň “špatného” cholesterolu, předejde riziku srdečních onemocnění, a dokonce bojuje proti některým druhům rakoviny. Nedávnější studie však ukázaly, že tato tvrzení jsou nepravdivá, a navíc, že ​​existují vážné obavy o konzumaci koncentrovaného sójového proteinu.

Poškození sójového proteinu

Tyto obavy jsou spojeny s fytoestrogeny obsaženými v sójovém proteinu, zejména v koncentrované formě. Fytoestrogeny napodobují funkci lidského estrogenu. Problém je, že nyní mnoho lidí má dominantní postavení v estrogenech, což může být škodlivé pro naše zdraví. Většina dominance estrogenu je vysvětlena vlivem plastu, který obsahuje formu estrogenu, který při zahřívání nádobí nebo vystavení vysokým teplotám proniká do potravin a tekutin v plastu. Když budeme jíst tuto potravu, budeme jíst plast. Vysoké hladiny estrogenů jsou spojeny se zvýšeným rizikem rakoviny u mužů i žen.

V tomto mém znepokojení, pokud jde o přidávání estrogenu do stravy, a tedy používání sójových doplňků.

Který protein je nejlepší užívat

  1. Rýžový protein

Já sám kombinuji zdroje bílkovin. Nejprve se snažím získat většinu bílkovin z vysoce kvalitních přírodních potravin. Při použití proteinových prášků střídavě proteinnaklíčená hnědá rýže a vysoce kvalitní syrovátkový proteinový koncentrát. Mám rád syrovou hnědou rýžovou bílkovinu, protože se vyrábí na rostlinné bázi, snadno se stravuje a nezpůsobuje alergie u většiny lidí, což ji odlišuje od syrovátky.

Pokud uvažujete o doplnění jídla pomocí proteinových doplňků, doporučuji vám začít přidáním 1 lžíce rýžového proteinu do ranního koktejlu. Tento proteinový prášek obsahuje 17 g proteinu na jednu porci a splňuje všech sedm hlavních principů pro výběr proteinových prášků. Vyzkoušejte proteinové tyčinky, abyste si je mohli koupit v každém obchodě s sportovní výživou.

  1. Proteinový syrovátkový koncentrát- v případě, že chcete diverzifikovat zdroje stromu a přidat stejnou proteinovou syrovátku.

Pojďme tedy uvést nejdůležitější závěry z tohoto článku :

  • Při nákupu syrovátky vyberte koncentrát, protože tato forma je podrobena nejmenšímu zpracování.
  • Využijte naklíčené hnědé rýže a ne sóji, protože je založena na rostlinné bázi.
  • Sérum a rýže neovlivňují zvýšení hladiny estrogenů, jako je tomu v případě sojového příjmu.
  • Postupujte podle mých 7 pravidel pro výběr vysoce kvalitních proteinových doplňků.
  • Jako vždy používejte jako hlavní zdroj bílkovin přírodní potraviny.