Musím pít vitamíny nebo jíst dost dobře?

Potřebujete pít vitamíny, například aktivní lidé vyžadují více ze svého těla, a proto potřebují více živin. Můžete získat téměř vše, co potřebujete ve výživě s dobře navrženou stravou. Ale pro zbytek mohou být vitamínové komplexy jedním z nejdůležitějších doplňků.

Pokud jste sportovec, sportovec nebo někdo s aktivní prací, musíte si vzít vitamíny? Pravděpodobně potřebujete více živin než nějaký pomalý. A ne, nemluvím jen o makronutričních proteinech, sacharidech a tucích. Můžete získat nejvíce, ne-li všechny své denní potřeby pro ně, s dobrou stravou. Ale v oblasti mikroživin, které také potřebujete, můžete mít chybu. To může pomoci multivitaminy.

Musím užívat vitaminy

Dobré multivitaminy obvykle obsahují širokou škálu mikroživin, včetně vitaminů B, vitamínů C, A, D, E a K a minerálů, jako je draslík, jod, vápník, hořčík a železo. I když jste naprosto úzkostlivýléčit vaření, můžete ještě potřebovat pomoc při doplňování své potřeby mikroživin v těchto kategoriích.

Takto mohou multivitaminy pomoci a jak maximálně využít těch, které již užíváte.

Více činností znamená více mikronutrientů

Intenzivní cvičení je pro vás dobré, ale také to vyžaduje více od vašeho těla. Když jste aktivní, vaše tělo potřebuje stopové prvky pro udržení rovnováhy tekutin, udržení zdravého metabolismu a také pro vybudování a opravu svalů. Pocení samo o sobě může vyčerpat vaše zásoby základních živin, včetně vápníku, draslíku, sodíku, zinku a hořčíku. Nízké hladiny těchto minerálů mohou vést ke křečím, únavě, závratěm a nízkému krevnímu tlaku. To může také velmi rychle ovlivnit vaše sportovní schopnosti.

Živiny, jako jsou vitamíny B, měď a železo, pomáhají tělu udržovat úroveň metabolismu, který vaše tělo potřebuje na podporu intenzivního cvičení. A když zvýšíte frekvenci nebo množství cvičení, zvýšíte potřeby svého těla pro tyto stopové prvky živin.

Dostáváte z vaší stravy dostatek mikroživin?

Doufejme, že pokud jste aktivní osoba, věnujete pozornost své stravě. Jíte jak velkou rozmanitost, takVelký počet listnatých zelení, spousta různých druhů ovoce a zeleniny. Konzumujete dostatek bílkovin a pouze správné množství sacharidů a tuků. Ale pokud to neuděláte (nebo si možná nejste jisti), je vysoká pravděpodobnost, že vám chybí některé důležité vitamíny nebo minerály.

Pokud budete vždy jíst stejné potraviny (kuře a brokolice, kdokoli?), Vždy dostanete stejné živiny a můžete vynechat jiné. Multivitaminy mohou být přesně to, co potřebujete k udržení normální tělesné funkce.

To neznamená, že můžete kompenzovat špatnou nebo omezenou stravu pouhým užíváním multivitaminu. Vitamíny nejsou potraviny! Základem života každé aktivní osoby by měl být dobře vyvážený nutriční plán.

Strava proti hubnutí může snížit spotřebu výživných živin

Musím brát vitamíny s dietou pro hubnutí? Pokud za účelem hubnutí nebo přípravy na soutěž začnete snižovat příjem potravy, můžete také snížit příjem živin. Nedostatek zinku, železa a některých vitamínů může vést k únavě, problémům s koncentrací a zvýšené náchylnosti k chorobám.

Bez ohledu na to, proč omezujete kalorií, je na vás, abyste se ujistili, že vaše strava nezanechává ve vaší stravě důležité mezery. Pokud nebudete jíst živočišné bílkoviny, možná budete potřebovat multivitamin s RSD (doporučeno)Denní standard) vitamínu B-12, zinku a železa.

Pokud máte dietu bez laktózy, hledejte multivitamin s vápníkem, fosforem, vitaminem D a draslíkem.

Najděte pro Vás vhodné multivitaminy

Které vitamíny se mohou pít na jaře nebo v přípravě na soutěže, mohou být přesněji stanoveny po testech, které ukáží nedostatek a možná přebytek některých vitamínů v těle. Pokud uvažujete o užívání multivitaminu, je třeba zvážit několik doporučení. Můžete si promluvit s přáteli, kteří chápou téma, odborníky na výživu nebo lékárníkem, aby vám dali doporučení. Můžete jednoduše vybrat multivitamin z police a zjistit, jak to funguje. Nebo byste se mohli poradit s lékařem, který vám pomůže přesně určit, které vitamíny a minerály vám chybí.

Multivitaminy dnes přicházejí ve všech tvarech a velikostech. Například prenatální multivitamin obsahuje více folátu, aby vyhovoval specifickým potřebám těhotenství. Některé multivitaminy určené speciálně pro ženy obsahují železo a vápník. Chcete-li získat maximální užitek, vyhledejte multivitamin, který splňuje vaše individuální potřeby. Přečtěte si etiketu, abyste se vyhnuli možným alergenům nebo omezením.

Ve většině případů musíte užívat multivitamin jednou denně. Zkuste je zkombinovat s potravinami obsahujícími tuk, abyste zvýšili stravitelnost.

Je možné pít vitamíny neustále?

Pokud užíváte multivitamin rozpustný ve vodě, vaše tělo neuchovává přebytečné živiny a může je vylučovat močí. Ale i v tomto případě může nepřetržitá nadměrná konzumace vést k problémům s nervy, ledvinovými kameny atd.

Vaše tělo akumuluje vitaminy rozpustné v tucích, včetně vitamínů A, K a E. Přebytečné množství těchto vitaminů, včetně železa, sodíku a vápníku, se může hromadit na toxických úrovních a poškodit vaše tělo, zejména játra.

Tím, že se ujistíme, že multivitaminy obsahují stopové prvky při nebo téměř 100% RSD, můžete se vyhnout vzácným problémům způsobeným nadměrnou spotřebou a toxicitou živin.

Pokud je to možné, toxicita vás trápí, poraďte se se svým lékařem nebo zdravotnickým pracovníkem, abyste se ujistili, že užíváte tolik multivitaminů, kolik potřebujete.

Pokud jste aktivní osoba, vaše tělo vám poděkuje za péči o vaše potřeby mikroživin. Jen se ujistěte, že to děláte bezpečně.