Nejdůležitější aminokyseliny pro růst svalů

Aminokyseliny jsou známé svou úlohou vzvýšení svalové hmotya síle u sportovců, zejména:

  • BCAA (aminokyseliny s rozvětveným řetězcem, leucin, isoleucin a valin), které jsou důležitými stavebními bloky pro růst a opravu svalové tkáně;
  • Arginin, který zlepšuje průtok krve do svalů (čerpání);
  • L-karnitin, který pomáhá spalovat tuk a urychluje proces regenerace.

Analýza relevantních fyziologických procesů ukazuje, proč mohou být doplňky účinným prostředkem ke zvýšení efektivity vzdělávání.

Svalový růst, fyzická síla a kulturistika

Svalový růstnebokulturistikaje cílené zvýšení velikosti určitých svalových tkání pomocí silového tréninku.

S použitím různých tréninkových metod je sportovec schopen dosáhnout svalové hypertrofie. Hypertrofie je nárůst svalové hmoty v důsledku růstu jejich buněk. Volá se další efekthyperplazie a znamená zvýšení počtu buněk a vláken.

Sval může také růst zvětšením průměru svalových vláken, přičemž počet vláken zůstává nezměněn. To se může stát pouze tehdy, pokud je sval napnutý více než obvykle. Nervy budou stimulovat růst svalů, což způsobí zvýšení zásob svalových bílkovin, aby se tento proces urychlil.

Pokud tělo reaguje na hyperplasii cvičení, pak svalová vlákna porostou, což v pozdějším stadiu povede ke zvýšení svalové velikosti.

Dnes mají sportovci přístup k velkému množství různých doplňků, aby dosáhli rychlejšího a účinnějšího růstu svalů a zabránili nežádoucí svalové atrofii způsobené přepracováním nebo nedostatkem výživy.

Aminokyseliny jsou zvláště účinné při budování a opravě svalové tkáně, protože jsou převážně složeny z bílkovin. Velký počet přírodních živin hraje klíčovou roli při budování a udržování svalové síly a vytrvalosti. Z tohoto důvodu by kulturisté a další sportovci měli vždy udržovat komplexní a vyváženou stravu.

V případě nedostatku živin tělo zničí svalovou tkáň, aby využilo své složky k opravě poškozených tkání během cvičení. To povede k nežádoucímu poklesu celkové svalové hmoty (atrofie).

Svalnaté tělo také potřebuje více energie a tím i myšlenku současněbudování svalů a hubnutí dává smysl, protože větší množství svalů spotřebovává více energie, čímž se snižuje pravděpodobnost akumulace tuku později.

Důležitá fakta o svalu

Svaly jsou kompletní orgány těla, které jsou převážně odpovědné za pohyb. Mohou se pohybovat jak vnitřními, tak vnějšími částmi těla. To znamená, že svaly jsou důležité pro aktivní lidské pohyby, stejně jako pro mnoho vnitřních procesů, jako je srdeční tep nebo trávení potravy.

Hladké a pruhované (kosterní) svaly

Různé typy svalů jsou klasifikovány podle histologické struktury a mechanismu kontrakce. Existují 2 hlavní typy svalů:hladkýapruhovaný (kosterní) .

Svařované svaly zahrnují kosterní svaly, stejně jako srdeční sval, který má jedinečnou strukturu a vykazuje neuvěřitelný výkon během života člověka.

Kosterní svaly jsou řízeny vědomým úsilím člověka. Na druhé straně srdeční sval a hladké svaly nejsou kontrolovány vědomím, protože jsou řízeny periferním nervovým systémem. Svařované svaly jsou také nazývány viscerální a nacházejí se hlavně v orgánech, jako jsou žaludek a střeva.

Svalová kontrakce je vždy způsobena nervovými impulsy. To způsobuje, že molekuly dvou hlavních proteinů (aktin a myosin) se pohybují ve svalech vzájemně vůči sobě, cožprojevuje se kontrakcí (napětí) a prodlužováním (relaxací) svalů.

V těle zdravého dospělého, 656 svalů, což je 23-40% celkové tělesné hmotnosti.

Svaly vykonávají každý den spoustu práce, zejména pro největší z nich - gluteus, svaly čtyřhlavých svalů a bicepsy stehna. Pracují po celou dobu a pomáhají nám chodit.

Spolu s nervovým systémem jsou hlavními spotřebiteli energie v těle. Svaly vždy pracují ve dvojicích, jako by se navzájem vyrovnávaly.

Agonisté, jako jsou bicepsy horní části paže nebo bicepsy stehen, mají vždy antagonisty, tj. Triceps, resp. Quadriceps. Tyto vztahy hrají důležitou roli v ochraně svalů před nadměrným protahováním a zraněním.

Tělo se automaticky a nepřetržitě přizpůsobuje zvýšenému zatížení, ke kterému dochází při cvičení, přizpůsobuje základní metabolické procesy, centrální nervový systém a pohyby kostí (svalovou kontrakcí).

Toto automatické seřízení se provádí za účelem zvýšení účinnosti tělesa a maximalizace jeho schopnosti odolat zátěži. Ve skutečnosti tělo začíná iniciovat toto zlepšení nervové a svalové koordinace ve velmi raných fázích tréninku.

Celkový metabolismus se také automaticky přizpůsobuje zvýšeným metabolickým potřebám svalového systému. Svalová hmota a mechanismus akumulace živin se začnou přestavovat, aby se zlepšil výkon. Všechny tyto změnylze účinně udržovat a zlepšovat pomocí přísad, o nichž bude pojednáno níže.

Sportovní výživa pro urychlení svalového růstu

Mnoho základních živin podporuje růst svalů a pomáhá zvýšit účinek cvičení na tělo. Potraviny s obsahem bílkovin pomáhají budovat sval a sílu v krátkodobém a střednědobém horizontu. To je důvod, proč mnoho sportovců, včetně kulturistů, často používají doplňky a výrobky s velmi vysokým obsahem bílkovin.

Zejména aminokyseliny se používají speciálně pro budování svalů a mohou působit zcela přirozeným způsobem. Doplňky jsou stále více populární, protože množství živin, které pochází z potravin, obvykle nestačí k uspokojení vysokých potřeb těla sportovce.

Některé látky potřebné k získání svalové hmoty jsou nenahraditelné, protože tělo je není schopno syntetizovat. I když mohou být získány z potravy, je často rozumnější a účinnější konzumovat více ve formě doplňků.

BCAA pro stavbu svalů

Angespannte Beinmuskulatur

Zvláště důležité jsou aminokyseliny s rozvětveným řetězcem (BCAA), jako je leucin. Výrazně zlepšují schopnost těla syntetizovat protein a tak zvyšují svalovou hmotu po 2 týdnech konzumace (4 g třikrát denně). Leucin je také esenciální aminokyselinoujako doplňkové látky.

BCAA jsou klíčovým prvkem růstu a opravy svalů a také zabraňují snižování hladin bílkovin ve svalech. Fungují také jako vysílač energie do svalů. V závislosti na úrovni fyzické aktivity potřebují svaly hodně „rychlé“ energie, stejně jako dostatek kyslíku.

Vitamíny ke snížení oxidace během cvičení

Japonští vědci v roce 2011 prokázali, že vitamín C je nezbytný pro udržení tělesné aktivity těla. Zkoumali vztah mezi koncentrací vitaminu C a schopností těla stahovat svaly. Vědci dokázali prokázat významnou roli vitaminu C ve vývoji svalové síly, stejně jako jeho inverzní korelaci s BMI (body mass index). Jinými slovy, vitamin C může přispět k hubnutí.

Taurin

Taurinmůže po intenzivním cvičení snížit oxidační stres (destrukci tkáně) a mít tak pozitivní vliv na růst svalů a zvýšení výkonu. Když jsou kosterní svaly silně napjaté, v těle se přirozeně vyskytují volné radikály, které mohou poškodit svalové buňky.

Aditiva obsahující taurin zabraňují tvorbě superoxidových aniontů a snižují oxidační stres ve svalové tkáni. Taurin zároveň zvyšuje obsah thiolu v kosterním svalstvu a neutralizuje působení různých radikálů dusíku. Tato redukce oxidačníhodestrukce obecně zlepšuje svalovou výkonnost.

Arginin

Arginin je esenciální aminokyselina, která je známa svým pozitivním účinkem na zvýšení svalové hmoty a síly. Hlavním účinkem argininu je zlepšení průtoku krve a zvýšení účinnosti imunitního systému. Oba účinky jsou velmi užitečné pro sportovce, i když neexistují studie o účinku argininu na svalovou hypertrofii. Doporučená dávka pro sportovce je 4000-8000 mg denně.

L-karnitin

L-karnitin je snad nejznámější aminokyselinou ve sportu. Přenáší tukové molekuly do mitochondrií, kde jsou přeměněny na energii. To snižuje riziko, že tělo čerpá energii a živiny ze svalových buněk. L-karnitin je důležitou složkou každého sportovce.

Které aminokyseliny jsou nejlepší pro růst svalů?

V průběhu řady studií bylo prokázáno, že budováním svalů lze tělo podpořit konzumací určitých doplňků výživy. Je velmi důležité brát aminokyseliny, protože jsou „stavebními kameny“ proteinů, které tvoří svalovou tkáň.

Leucin a taurin jsou zvláště důležité pro kontinuální růst a prevenci svalového rozpadu.

Během období zvýšeného stresu (např. Cvičení) tělo potřebuje více energie a živin, proto se důrazně doporučuje, abyste užívali doplňky stravy 30 minut před cvičením,látky měly čas vstoupit do krve.

Lidské tělo se rychle přizpůsobuje tréninku a zejména po dlouhou dobu zvyšuje svalovou efektivitu a koordinaci, aby se vyrovnalo s intenzivním zatížením. Vaším primárním úkolem je zvýšit schopnost těla pracovat s vysokým výkonem. Tento proces můžete efektivně podpořit konzumací doplňků.

Založeno na: aminoacidstudies.org/muscle-growth/