Nejlepší spalovače tuků pro hubnutí

Mohou doplňky stravy zhubnout? Porovnali jsme účinnost nejlepších spalovačů tuků a přírodních produktů.

Okamžitě proveďte rezervaci: nejúčinnějším způsobem spalování tuků je sport a strava. Nikdo se nikdy nepodařilo zhubnout tím, že konzumuje tuny pilulek na spalování tuků denně.

Termín "spalovač tuků" označuje různé léky, které buď zvyšují rychlost metabolismu (rychlost, kterou tělo spotřebovává energii), nebo stimuluje termogenezi (proces tvorby tepla v těle). Tento termín může také odkazovat na potraviny, které potlačují chuť k jídlu a zasahují do vstřebávání živin, což nakonec může vést k úbytku hmotnosti, a to navzdory absenci přímého vlivu na spalování tukové tkáně.

Klíčem k užívání více drog (pro jakýkoli účel) je způsob, jakým pracují společně. To je důležité zejména u spalovačů tuků, protože mnohé z nich jsou stimulanty. I v malých dávkách mohou mít silný účinek, pokud jsou užívány s jinými přísadami (synergií).

Studie ukázaly, že spalovač tuku je účinný pouze v kombinaci se zdravou výživou a dobře navrženým plánem školení.

Dnes budeme hovořit o některých nejběžnějších složkách doplňků pro spalování tuků, abyste mohli učinit informované a informované rozhodnutí o tom, který z nich je lepší zvolit.

Co jsou spalovače tuků

Spalovače tuků jsou směsi bylin a stimulantů, které mírně zvyšují tělesnou teplotu, což nám umožňuje spalovat více kalorií během cvičení. Kofein, zelený čaj a yerba mate jsou jejich hlavní složky.

Na trhu však existují některé pochybné výrobky. Například v současné době není k dispozici dostatek důkazů o účinnosti karnitinu, forskolinu a efedrinu. Ten je syntetickou verzí bylinné efedry a je součástí mnoha značek. Například, ve V. Británii, to je dostupné jen na předpis protože nebezpečných vedlejších účinků a schopnosti způsobit závislost.

Jak fungují spalovače tuků

Některé spalovače tuků přímo spalují kalorie (stimulují proces tvorby tepla), jiné aktivují adrenalin,urychlit metabolismus a také působit jako látky potlačující chuť k jídlu. Nicméně, důkaz o účinnosti přísad pro spalování tuků není moc. Podle odborníků, mírný příjem kalorií a cvičení pomáhají zhubnout o něco lépe v dlouhodobém horizontu.

Který spalovač tuků zvolit

Široký výběr spalovačů tuků lze nalézt ve většině specializovaných prodejen sportovní výživy a ve velkých supermarketech. Ve druhém můžete také zakoupit přírodní spalovače tuků pro hubnutí, jako jsou černý rybíz a tmavá čokoláda (viz níže).

Video - kdo potřebuje spalovače tuků a jejich typy

Kdo by neměl brát spalovače tuků

Spalovače tuků zvyšují hladinu kortizolu (stresového hormonu) v krvi, takže pokud trpíte úzkostí nebo úzkostí, mohou být tyto příznaky vážně zhoršeny. Než začnete používat sportovní doplňky pro hubnutí, poraďte se se svým lékařem, zvláště pokud již užíváte nějaké léky.

Jak užívat doplňky spalování tuků

Postupujte podle pokynů na obalu a vyberte si kapsle nebo tablety lépe, protože jsou nejjednodušším způsobem, jak sledovat dávkování. Buďte opatrní, pokud máte v plánu na hubnutí sportů na dlouhou dobu. Odborníci doporučují, aby si je po dobu 14 dnů, pak se přestávku na 14 dní, a opakování tohoto cyklu 2 krát každých 8 týdnů.

Doba příjmu

Většina spalovačů tuků obsahuje kofein, takže je nejlepší si je vzít ráno. Nikdy neužite produkty na hubnutí po 2 hodinách odpoledne, protože to ovlivní váš spánek. Pokud chcete vidět vážný výsledek, postupujte podle pokynů na obalu a kombinujte léčbu se strukturovaným plánem školení.

Vedlejší účinky

Užívání velkých dávek efedrinu může mít vážné následky, včetně rychlého srdečního tepu, úzkosti, nespavosti, zvracení a závratí. Přirozený úbytek hmotnosti pro hubnutí je obvykle bezpečnější, ale ve vysokých dávkách může také vést k vedlejším účinkům, včetně vysokého krevního tlaku nebo poruch srdečního rytmu.

Spalovače tuků a iluze účinku - co se stane po skončení příjmu

Obsahují spalovače tuku zakázané látky?

Některé spalovače tuků mohou spolu s mnoha jinými sportovními přípravky obsahovat zakázané látky, které vznikají v důsledku tzv. Křížové kontaminace během výrobního procesu. Proto je pro společnosti obtížné zaručit jejich nepřítomnost, i když byl výrobek testován třetí stranou. Tento stav nese rizika pro sportovce pod dohledem Světové antidopingové agentury (WADA).

Aby se zabránilo užívání nedovolených nebo omamných látek, pečlivě prostudujte etiketu spalovače tuků anakupovat pouze certifikované produkty.

Složky nejúčinnějších spalovačů tuků pro hubnutí

Kofein

Kofein urychluje oxidaci tuků během odpočinku a cvičení, zlepšuje schopnost těla absorbovat tuky (přeměňuje je na energii) a zvyšuje náklady na energii, stimuluje termogenezi. V koncentrované formě ve formě tablet je účinnější než káva. Pro zvýšení spotřeby energie je nutné užívat 8 mg látky na 1 kg tělesné hmotnosti denně, což odpovídá 8 nádobám Americano od společnosti Starbucks.

L-karnitin

L-karnitin je aminokyselina, která transportuje mastné kyseliny do mitochondrií (naše vnitřní "elektrárny") pro výrobu energie. Vezměte 500 až 3 000 mg látky před tréninkem, abyste použili maximální množství tuku jako „palivo“ pro cvičení. To je obzvláště účinné, pokud cvičíte na lačný žaludek nebo sedíte na dietě s nízkým obsahem sacharidů, kde je oxidace tuků tak aktivní. Nicméně, jak je uvedeno výše, není o tom mnoho důkazů. Pro více informací o l-karnitinu, co to je a proč je potřeba, přečtěte si tento odkaz.

Zelený čaj

Zelený čaj je schopen výrazně podpořit metabolismus. Je bohatý na antioxidanty zvané katechiny, které zvyšují schopnost těla spalovat tuk o 4,7%. Chcete-li získat maximální zdravotní výhody, pít místo pravidelných čaj nebo dietní nealkoholické nápoje. K tomu však potřebujeteod 8,6 g do 15,7 g čisté látky za den, což odpovídá přibližně 9 šálkům nápoje, takže je mnohem výhodnější odebrat extrakt ze zeleného čaje ve formě prášku, kapslí nebo tablet. Hlavní věc - nepřehánějte to. Předávkování může vést ke zhoršení absorpce železa z potravin, zpomalení přepravy kyslíku a výroby energie, což sníží efektivitu práce v tělocvičně.

Fosfatidylserin

Intenzivní trénink je pro tělo závažným stresem. Během ní se kortizol vylučuje ve velkém množství, které je zodpovědné za hromadění tuku. Fosfatidylserin však blokuje jeho produkci. To vám umožní rychleji se zotavit, spálit více tuku a vytvořit více svalů. Vezměte si ji po tréninku nebo ve večerních hodinách, zvláště pokud cvičíte s vysokou intenzitou nebo jsou velmi citlivé na stres.

Yerba Mate

Yerba Mate je výkonný spalovač tuků díky vysokému obsahu kofeinu. Často se nalézá jako jedna z přísad energetických nápojů po celém světě. Tato rostlina obsahuje polyfenoly, které inhibují enzymy podílející se na metabolismu tuků. Yerba mate zvyšuje pocit sytosti zpomalením trávení. Nicméně, malý výzkum byl věnován účinku mate na tělesnou hmotnost, tak to nemůže být kladen na par s kofeinem a zeleným čajem.

Nejlepší hořáky na přírodní tuky

Černý rybíz

Podle výzkumu University of Chichester,Nejlepším způsobem spalování tuků je extrakt z černého rybízu. Během experimentu s použitím této látky cyklisty bylo pozorováno zvýšení intenzity o 15-27%. „Nic jiného významně nezvyšuje oxidaci tuků. Zaznamenali jsme velmi vysokou aktivaci enzymu, který transportuje tuky do mitochondrií, “říká autor studie Mark Willem, autor studie.

Pro dosažení nejlepších výsledků vezměte extrakt černého rybízu 300 mg denně. Účinná látka se také nachází v jiných tmavých plodech a zelenině, jako jsou lilky, švestky a třešně.

Grapefruit

Výzkumní pracovníci na klinice Scripps v Kalifornii zjistili, že konzumace pouze poloviny grapefruitu před každým jídlem pomáhá ztratit až jeden a půl kilogramu týdně, i když necháte dietu stejnou (za předpokladu, že nebudete jíst nezdravé jídlo 3x denně). Podle autora studie, Ken Fujioka, jde o látku, která reguluje hladiny inzulínu. „Všechno, co pomáhá snížit hladinu tohoto hormonu, pomáhá zhubnout a zdá se, že grapefruit patří mezi tyto produkty,“ řekl vědec.

Do špenátového salátu přidejte grapefruity, nebo ho prostě sníte čisté.

Mandle

Účastníci americké studie jedli hrst mandlí denně po dobu 6 měsíců a zjistili, že se zbavili 18% tuku. Ti, kteří následovali dietu s přesně stejným množstvím kalorií a bílkovin, ale nahradili mandle komplexními sacharidy(například chléb) ztratil pouze 11% tuku.

Mandle jsou ideálním produktem pro svačiny a vynikající složkou pro ranní kaši.

Hruška

Studie na univerzitě v Rio de Janeiro ukázaly, že lidé, kteří jedli 3 hrušky denně, spotřebovali méně kalorií a ztratili větší váhu než ti, kteří ne. Toto ovoce je extrémně bohaté na vlákninu (jedno ovoce obsahuje 15% denního doporučeného množství), takže vám pomáhá cítit se více naplno a šetří před přejídáním.

Nezapomeňte jíst hruškovou kůži, protože obsahuje většinu užitečných vláken. Hrušky jsou skvělým doplňkem listového salátu, zejména v kombinaci s nivou.

Fava fazole

Mořské fazole musí být ve stravě, pokud se chcete zbavit tuku, protože jedna porce tohoto výrobku obsahuje asi 20 gramů odolného škrobu. Výzkumníci na University of Colorado zjistili, že pokud budete jíst potraviny s vysokým obsahem škrobu jednou denně, můžete spálit o 25% více tuku.

Chcete-li udělat chutné domácí bramborové kaše, smažit šalotky a česnek v olivovém oleji, přidejte pár plechovek mořských fazolí a pak promíchejte všechny ingredience v mixéru.

Čokoláda

Bylo prokázáno, že tmavá čokoláda a jiné potraviny s vysokým obsahem antioxidantů zabraňují hromadění tukových buněk v těle, které jsou předchůdci obezity a srdečních onemocnění. Hlavní stav- nejezte to příliš mnoho.