Pravda o pre-tréninkové doplňky

Každý z nás chce dostat co nejvíce času stráveného v posilovně, a to je věřil, že pre-cvičení doplňky mohou pomoci s tím. Je velmi lákavé vzít si jeden z nich před tréninkem, aby se zvýšila úroveň energie, svalové síly a vytrvalosti.

Komplexy pretrainingu

Pretraining často obsahuje řadu látek, od kofeinu až po guaranu a kreatin. Jsou však účinné a bezpečné?

„Ukazuje se, že tyto doplňky mohou ovlivnit vaši pohodu během tréninku. Mnoho z před tréninkem ingredience jsou navrženy tak, aby sportovci dojem, že jejich energie bude mimo rozsah. Současně existují látky, které mohou skutečně zlepšit krevní oběh, zvýšit tepovou frekvenci, zvýšit pozornost a zlepšit průtok krve do kůže, vytvořit malou dávku energie, “říká sportovní odborník na výživu z Americké sportovní akademie a Univerzity Concordia (Jordan Moon) Chicago).

„Ale tyto efekty tě nezvyšují, nejsou silnější ani rychlejší. A i když některé složky doplňků - jako je kofein, kreatin a beta-alanin - zvyšují výkonnost sportovců v síle a extrémních sportech, pomáhají jim pouze překonat zátěž, “říká Moon.

Některé existují na trhuPřísady mohou obecně obsahovat nelegální a nebezpečné látky, jako jsou stimulanty na bázi amfetaminu. I v doplňcích, které obsahují pouze schválené přísady, může být příliš mnoho kofeinu, což může negativně ovlivnit srdce.

Kofein

Několik studií ukázalo, že kofein před tréninkem může poskytnout fyzickou podporu. Například ve studii provedené v roce 2012 se ukázalo, že muži, kteří užívali doplňky kofeinu, mohou v porovnání s těmi, kteří užívali placebo, zvýšit váhu v mrtvém tahu, bench pressu a dalších základních cvičeních. Jiné experimenty ukážou, že kofein pomáhá běžcům a veslaři zvýšit aerobní kapacitu, ačkoli to je poznamenal, že jeho akce je oslabena a lidé inklinují vyvinout toleranci k tomu.

Příliš mnoho kofeinu však představuje zdravotní riziko a v doplňcích může být přítomno ve větší koncentraci než v potravinách nebo nápojích. Člověk může pít několik šálků kávy a nezažít žádné příznaky předávkování. Ale i v malých množstvích může kofein způsobit komplikace, jako jsou arytmie, které mohou vést k zástavě srdce.

Společnost LabDoor zkoumala 45 populárních doplňků před tréninkem a zjistila, že mnoho z nich obsahuje velmi velké dávky kofeinu. V jednom z nich byl přítomen v množství 435 gramů, což odpovídá 4 šálkům kávy.

Neil Thanedar, generální ředitel,uvedl, že ačkoli žádný z doplňků není nebezpečný sám o sobě, když je kombinován s několika šálky kávy a sycenými nápoji, může způsobit třes, nevolnost a bolesti hlavy a také zhoršení srdečních onemocnění.

„Podstatou všech doplňků je pomoci vám trénovat tvrději a intenzivněji,“ řekl, „takže doplňky s vysokým obsahem kofeinu mohou být hrozbou pro srdce.“

Měsíc však uvedl, že je nepravděpodobné, že většina těchto doplňků bude mít vážné nebezpečí.

„I když zvýšíte dávku o 2 nebo dokonce 4krát, nepřekročíte maximální doporučené množství kofeinu,“ vysvětlil.

Kreatin a aminokyseliny

Prakticky všechny doplňky před tréninkem obsahují kreatin, který zvyšuje produkci energie ve svalových buňkách a přitahuje tekutinu z plazmy do kosterních svalů, aby se zvýšil jejich výkon. Existují i ​​další efektivní předškolní komplexy, na tomto místě je poměrně bohatý výběr.

Účinnost kreatinu byla prokázána v několika studiích. V průběhu jednoho z nich, provedeného v roce 2003, bylo zjištěno, že hráči, kteří užívali kreatin, měli menší pravděpodobnost, že budou pociťovat křeče a dehydrataci, a byli zraněni než ti sportovci, kteří užívali placebo. Další studie provedená v roce 2002 časopisem Nutrition týkající se 20 sportovců léčených kreatinem odhalila zvýšení jejich tělesné hmotnosti, stejně jako zvýšení maximální síly během krátkých sprintů.

Je však třeba užívat kreatinpravidelně, aby se výrazně zvýšila jeho úroveň v těle, říká Moon. Jedna nebo dvě recepce před tréninkem neposkytnou požadovaný efekt a jeho účinek se projeví pouze při práci s těžkými váhami.

„Většina lidí, kteří navštěvují tělocvičnu, tráví 90% svého času mluvením a relaxací mezi sériemi. Nemusí dokonce provádět těžké váhy s velkými váhami, takže se může objevit účinek přísad, “říká Moon.

Testy LabDoor ukázaly, že štítky většiny doplňků neuvádějí množství kreatinu v nich obsaženého. Měsíc poznamenal, že společnost netestovala jeden z nejpopulárnějších doplňků před tréninkem, 12týdenní zkratku Jima Stoppaniho na velikost.

Dále uvedl, že klasifikace doplňkových látek na základě dávek látek může být nesprávnou představou, protože neexistují žádné vážné studie o účinnosti dávky složky, z nichž některé působí synergicky. „Spotřebitelé by měli také pochopit, že výrobci upravují složení svých výrobků každých 4-5 měsíců, takže takové testy budou vždy„ hrát s nimi doháňku “, dodal Moon.

Vitamín Niacin je další společnou složkou pre-tréninkových doplňků, které mohou způsobit pocení a průtok krve do kůže. Kromě toho často obsahují vazodilatátory, jako je citrulin, který rozšiřuje krevní cévy. „I když výzkum neprokazuje, že tyto látky zvyšují svalovou hmotutakový, zvýšený průtok krve do svalů může dát pocit jejich plnosti během tréninku. Tento efekt je však dočasný, “říká Moon.

„Ve skutečnosti musí být předškolní doplňky přijímány pouze tehdy, když vaše strava není dostatečně vyvážená a chcete získat další množství energie. To platí například pro zápasníky, kteří chtějí jít do kategorie s nižší hmotností, ale musí pokračovat ve výcviku, nebo ti, kteří jsou na dietě s nízkým obsahem sacharidů a snaží se přibírat na váze, “dodal.

Unikátní směsi

Ať je to tak, existuje jen málo důkazů o tom, že „jedinečné směsi“ složek obsažených v doplňcích před tréninkem (mohou obsahovat až 10 látek) účinněji zvyšují účinnost školení než tyto složky individuálně. Randomizovaná, kontrolovaná studie publikovaná v roce 2014 v časopise Journal of Sports Science and Medicine ukázala, že sportovci, kteří měli přísadu nazvanou SizeOn Maximum Performance, nemají lepší výkon než sportovci, kteří užívali kombinaci proteinů, sacharidů a kreatin.

„Výrobci doplňkových látek definují své jedinečné recepty jako obchodní tajemství, a proto neuvádějí dávkování každé složky na etiketě. Například nemusí mít dostatek kreatinu pro dosažení požadovaného účinku pro sportovce, “řekl Thanedar.

Nebezpečné složky

Největší potenciální rizikosouvisející s předškolními přílohami, se týká nebezpečných látek obsažených v jejich složení. Například Úřad pro potraviny a léčiva (FDA) nedávno zahájil trestní řízení proti výrobci doplňků Jack3d a OxyElite Pro od USPLabs. Spotřeba těchto přípravků byla spojena s mnoha případy poškození jater a velkým počtem úmrtí.

Agentura FDA zjistila, že doplňky obsahují nebezpečný prekurzor amfetaminu nazvaný 1,3-dimethylamfetamin nebo DMAA, který není uveden na seznamu léčiv schváleném agenturou FDA.

Testování provedené společností LabDoor neodhalilo žádné nové látky v nových formulacích těchto přísad, ale vědci zjistili, že další doplněk, Train Critical FX, obsahuje podobný prekurzor amfetaminu VMREA (beta-methylfenethylamin). VMREA je dopingový prostředek, který nese rizika pro zdraví srdce a také není na seznamu přísad schválených FDA.

„Tato látka, stejně jako jiné dopingové látky, nemá na trhu sportovních doplňků místo,“ řekl Andrea Wong, viceprezident pro vědecké a regulační otázky na Zdravé výživové radě.

Zatímco většina příloh předběžného vzdělávání není pravděpodobně nebezpečná, existuje jen málo vědeckých důkazů o tom, aby se hlasitě a nepodložená tvrzení.

„Průmysl sportovních doplňků se více zajímá o marketing, ne o složení výrobků. Nebudou vám moc dobře, pokud nebudete aktivně trénovat, “řekl Moon.

Podlemateriály: http://www.livescience.com/53095-do-preworkout-supplements-work.html