Průvodce pro začátečníky po ženském powerliftingu

Chcete-li začít powerlifting nepotřebujete spoustu vybavení: jen činka a pár činek nebo závaží. Postupem času však budete pravděpodobně chtít koupit sadu vysoce kvalitních přístrojů pro zlepšení účinnosti školení.

Na rozdíl od jachtingu nebo polo powerpingu není drahé. Máte dost barů, pár palačinek a zkušeného asistenta. Máš to všechno, můžeš bezpečně začít. Můžete dělat základní cvičení (squat, bench press a stanza) v jakékoliv tělocvičně nebo dokonce ve vlastní garáži - není třeba předplatit si sportovní nebo boxovací tělocvičnu, alespoň na začátku.

Zařízení pro posilování dívek

\ t

S růstem vašich dovedností při posilování a zejména pokud se chcete zúčastnit soutěží, bude pro vás užitečné nějaké vybavení, které popisujeme níže.

1. Powerliftingové boty

Všichni lidé jsou odlišní a také potřebují různé boty, ale je lepší používat speciální struny. Někteří lidé jako vysoký výstup ačasto tito lidé dávají přednost určité výšce paty. Pomáhá tak sportovcům, aby zaujali optimální pozici, zejména s omezenou pohyblivostí kyčlí. Takové boty také zvyšují pohyb dolních končetin a umožňují hlubší zakroucení. Jiní obecně neuznávají žádné otoky chodidla, vzhledem k tomu, že časem to povede k problémům s koleny.

Ať si vyberete jakoukoliv verzi, ujistěte se, že podešev boty je pevná. U powerliftingu je důležitá udržitelnost. Při hledání dokonalého modelu musíte projít spoustou možností.

S ohledem na tuto skutečnost existují dva hlavní typy obuvi: plochá podeševní podešev, stejně jako modely Inov-8, a olympijské Nike Romaleos a Reebok Lifters. Squat boty poskytují stabilitu, stabilní základ, pohodlí, pravý úhel a tlak. Modely na ploché podešvi umožňují přesměrovat pánev při squatu, což je nesmírně cenné pro milovníky širokoúhlých nohou. Opěrka na olympijskou nohu bezpečně upevní nohy na zemi, čímž vytvoří silnou podporu pro posun.

Tyto boty nejsou levné. Dobré staré tenisky Converse s vysokou holeně, lépe známé jako Chuck Taylor, jsou vhodné jako cenově dostupná a trvanlivá volba. Je třeba poznamenat, že mnoho žen si může vybrat velikost obuvi pro děti, jejíž cena někdy činí pouze 30% ceny obuvi pro dospělé.

2. Výkonový řemen

Cílem tohoto širokého pásu je stabilizovat tělo a bránit ohnutí páteře při zvedání.závaží. To také pomáhá udržet dech vytvořit tlak v kůře k ochraně dolní části zad. Nejdůležitější věcí je vybrat si silový pás.

Pásy, které jsou obvykle vyrobeny z kůže, semiše nebo jiného neroztažitelného materiálu, se dodávají ve dvou provedeních: s karabinou a přezkou. Každý typ má své výhody a nevýhody a volba je často prováděna na základě pohodlí. Zeptejte se lidí v hale nebo se podívejte do fóra, abyste zjistili, který pás je pro vaši postavu nejlepší a uspokojí vaše osobní preference.

U žen s krátkým tělem může být vhodnější praktikovat v pásech se sponou, která se rozšiřuje směrem dolů. Pás s karabinou se zase těžko vejde přesně do velikosti. (Karabinu lze pomocí šroubováku přesouvat pevněji nebo naopak trochu uvolnit). Výjimkou jsou pásy SBD.

3. Bandáže zápěstí

Délka bandáží zápěstí by měla být nejméně 30 cm, i když většina soutěžících powerlifterů dává přednost modelům 60-76 cm, čím déle jsou, tím silnější mohou být navinuty kolem zápěstí pro větší kompresi, což poskytuje nejlepší podporu. Teď mám Tuff Wraps zápěstí bandáže. Používám také SBD bandáže pro trénink v jednom opakování s maximální váhou.

Všimněte si, že bandáže na zápěstí jsou vyrobeny z pevného plátna, na rozdíl od olympijských modelů pro crossfit ze směsi bavlny a polyesteru. Pokud chcete udržet malémnožství pohybu v kartáčku, zvolte více elastických možností.

4. Popruh pro powerlifting

Tyto popruhy pomáhají držet tyč nebo činku při práci s těžkými břity, čímž se eliminuje síla přilnavosti jako omezujícího faktoru při tréninku. Jsou obzvláště užitečné při cvičeních s přímým uchopením, stejně jako pomoc při používání specifických svalů.

Například při silném svislém tahu dolů popruhy umožní intenzivnější zatížení svalů latissimu, aniž by se spoléhaly na setrvačnost a bez posunu důrazu na sílu sevření a svaly předloktí. Nicméně, popruh je zakázáno používat v powerlifting soutěžích, takže si na ně nezvykejte!

5. Magnesia

Magnesie odstraňuje vlhkost z dlaní a vytváří tření mezi kůží a projektilem, takže si ji nesmíte nechat ujít. Nedovoluje také vytvrzenou pokožku k prasknutí a zabraňuje vzniku vody na rukou. Nejméně byste chtěli zvednout velké váhy zlomenými a krvácejícími rukama. Vždy používám magnezii pro těžké mrtvé tahy a procházky farmářů.

Magnézie sama o sobě neochrání vaši pokožku před tvrdými mozoly - naopak může vyvolat jejich růst - proto je velmi důležité pečlivě pečovat o své ruce. Obrovské bezohledné kuří oka - pochybný důvod pýchy. Uvědomíte si to, když odtrhnete jeden z nich, a po celý týden nebudete moci krk vzít. Tak, aby kukuřice nerostly, neřízly nebo neřízly podle potřeby.

6. Capa

Americká asociaceZubní lékaři doporučují používat čepice pro 29 sportů, včetně powerliftingu. Kapa ochrání vaše zuby před třením a štěpením, které nevyhnutelně vede k intenzivnímu tréninku.

Chrániče zubů také poskytují podporu pro vaše zuby při těžkém zatížení, stolních lisech a dřepech. Pro mě je čepice základním prvkem sportovního vybavení. Dobrá obrana mi pomáhá dosáhnout maximálních výsledků.

7. Chrániče kolen

Kolenní polštářky zahřívají vaše vazy a chrání vaše kolenní klouby během těžkých dřepů, stejně jako vám pomáhají trhnout z hlubokého dřepu.

(Nesmí být zaměňován s bandážemi - to jsou pro pokročilejší powerliftery, ne pro začátečníky).

8. Návleky na nohy

Mnozí výkonoví výrobci provádějí mrtvé zdvihy ve speciálních manžetách, aby si udrželi své holeně před poškrábáním a otěrem.

9. Punčochové kalhoty

Pokud máte v plánu účastnit se soutěží, nemůžete bez trikotů. Nejenže poskytují pohodlí a flexibilitu při cvičení, ale také při roztahování závaží se neroztrhávají. Ujistěte se, že zvolený trikot splňuje standardy vašeho sportu. Na rozdíl od triček pro bench press, punčochy by neměly vytvářet dodatečnou podporu během zvedání.

Poznejte své federace!

Organizace, které sponzorují soutěže o posilování, se nazývají federace a každá z nich má svůj vlastní jedinečný soubor pravidel a předpisů týkajících se přijatelného vybavení. Některé federace jsou velmiv této věci úzkostlivý a dokonce uvádět značky kolenních chráničů, opasků, bandáží na zápěstí a jiných uniforem, které mohou sportovci používat.

Pokud vidíte svou budoucnost v konkurenčním powerliftingu, pečlivě sledujte harmonogram soutěží, ve kterých byste se chtěli zúčastnit, a vezměte v úvahu vybavení povolené na každém z nich a jeho značkách. Dělejte vše tak, aby se neprojevilo, že budete utrácet tisíce rublů na vybavení, budete s ním trénovat a pak přijdete do soutěže a zjistíte, že ji nemůžete použít.