Sacharidová strava - cesta k dokonalosti

Správná výživa a tělesná aktivita je tou správnou cestou k krásnému, dobře udržovanému tělu. Bohužel ne všichni a ne vždy dostáváme vyváženou stravu. Rušný pracovní rozvrh, studie, soukromé služební cesty někdy nenechávají čas na přípravu zdravého jídla a musí se omezit na občerstvení v nejbližším rychlém občerstvení. S systematickým porušováním stravy a konzumací velkého množství tuku a smažených, jsou navíc kilá, což je následně těžké bojovat. Bez sacharidů dieta je vynikající způsob, jak z této situace, pomáhá rychle zbavit nadváhy a trvale konsolidovat dosažený výsledek.

Co je podstatou diety bez sacharidů

S příchodem léta se otázka nadváhy stává obzvláště důležitá nejen pro ženy, ale i pro muže. Nadbytečné libry, které se nahromadily po dlouhou dobu, se snaží zhubnout použitím přísných dietních omezení. Jako výsledek, váha opravdu jde pryč rychle, ale ne na úkor tuku, ale na úkor svalové hmoty. Bez sportu se tělo stává ochablým, objeví se strie a ztracené kilogramy se po určité době vrátí.

Zásada práce bez dietní stravy je výrazně odlišná od většiny moderních metod.hubnutí Není založen na přísném počítání kalorií, ale na denním sledování příjmu sacharidů.

Strava bez obsahu uhlohydrátů se často nazývá keto-dieta, protože spolu s omezením sacharidů se sníží množství spotřebované glukózy a aby se naplnil její nedostatek, játra produkují speciální ketonová těla, která působí jako náhrada glukózy v lidském těle.

Dieta bez sacharidů je velmi oblíbená mezi sportovci, kulturisty a mnoha hvězdami. S jeho pomocí, tělo je sušené a rychle zbavit nenáviděný tuk, zatímco ne trápí tělo a nervový systém s hladem. Vzhledem k prevalenci bílkovin ve stravě, svalová hmota zůstane na svém místě, a tělo bere na krásný reliéf vzhled. Podobné vlastnosti mají proteinovou dietu pro hubnutí.

Druhy diet bez sacharidů

Existují dva typy diet bez sacharidů.

  1. První možnost je vhodná pro téměř všechny, kteří netrpí závažnými chronickými onemocněními. Jedná se o lehkou verzi, která není založena na úplném odstranění sacharidů ze stravy, ale pouze na jejich redukci. Je třeba poznamenat, že zcela odstranit sacharidy z vašeho menu nefunguje, protože skryté sacharidy jsou obsaženy iv bílkovinných potravinách - libové maso a mléko. Takový systém pro organizaci stravy pro hubnutí je také nazýván dietou s nízkým obsahem sacharidů. Dodržování tohoto modelu výživy nemůže jíst více než 125 g sacharidů denně. Další informacemnožství sacharidů v určitém produktu může být v jakékoliv tabulce sacharidů. Můžete si sednout na takovou dietu asi měsíc, pokud užíváte vitamíny a doplňky výživy, které nahrazují vlákno, stejně jako dodržování pitného režimu, nejméně 2-2,5 litrů vody denně.
  2. Druhou možností je přísné omezení potravin obsahujících sacharidy a jejich snížení ve stravě na 20 g denně. Přísná dieta bez obsahu sacharidů by měla být pod dohledem zkušeného trenéra nebo odborníka na výživu. Pouze odborník bude schopen vyvinout správně vyvážený nutriční program, který nepoškodí tělo.

Menu bez sacharidů na týden

Během diety bez obsahu uhlohydrátů jsou základem nabídky potraviny s vysokým obsahem bílkovin a s nízkým obsahem sacharidů:

  • maso, nejlépe libové (hovězí maso, kuřecí prsa, krůta):
  • ryby a mořské plody;
  • nízkotučný tvaroh,
  • vejce;
  • některé ovoce, bobule, citrusové plody (pomeranč, citron, grapefruit, švestka, brusinka, ostružina);
  • zelená zelenina.

Je nutné správně vstoupit do stravy a opustit ji, postupně snižovat množství sacharidů ve stravě. Stravování by mělo být časté, nejméně 5krát denně - 3 hlavní jídla a 2 občerstvení. Níže je uvedena možná verze diety bez sacharidů po dobu 7 dnů.

První den

  • Snídaně: 200 g nízkotučného tvarohu, zelený čaj bez cukru
  • Oběd: zelený salát, vařená kuřecí prsa 200-250g
  • Večeře: Pečení otroci

Druhý den

  • Snídaně: 2 vejce, půl grapefruitu, čaj bez cukru
  • Oběd: porce čerstvé zeleniny, jakékoli libové maso 200 g, půl grapefruitu
  • Večeře: Salát z mořských plodů

Třetí den

  • Snídaně: Neslazený přírodní jogurt
  • Oběd: zelenina dušená s hovězím masem, hrst bobulí
  • Večeře: část dušených ryb, zelený salát.

Čtvrtý den

  • Snídaně: vařené luštěniny (fazole, čočka), 2 vejce natvrdo, zelený čaj
  • Oběd: ryby, zeleninový salát, ochucený citronovou šťávou, host ořechů
  • Večeře: ovoce, sklenka kefíru

Pátý den

  • Snídaně: tvaroh, zelený čaj
  • Oběd: salát z mořského koktejlu, sklenka grapefruitové šťávy
  • Večeře: 200 g krůty, zeleninový salát s lněným olejem

Den šestý

  • Snídaně: část kuřecího filé dušená se zeleninou, zelený čaj
  • \ t
  • Oběd: smažené ryby, neslazené ovoce
  • Večeře: přírodní jogurt nebo kefír
  • \ t

Sedmý den

  • Snídaně: dušená zelenina, zelený čaj
  • \ t
  • Oběd: masový salát, ovoce
  • Večeře: 200-250 g tvarohu

S cílem diverzifikovat svou stravu během stravování můžete experimentovat v kuchyni a vytvářet lahodné sýrové koláče nebo kastrol bez mouky a cukru s malým medem, nebo vařit seitan - oblíbený pokrm mezi vegetariány, který maso zcela nahrazuje. Během občerstvení by měl pít přírodní nápojjogurty, stejně jako ovoce a bobule s nízkým obsahem glukózy. Můžete si dovolit jablka, maliny, ostružiny, rybíz, granátová jablka, třešně, ale zcela zapomenout na banány a hrozny.

Nevýhody diety bez sacharidů a kontraindikace

Navzdory zjevným výhodám diety bez obsahu uhlohydrátů, rychlému úbytku hmotnosti a trvalému účinku má své nevýhody. Ty by měly zahrnovat:

  1. Nedostatek vitamínů. Během diety bez sacharidů musíte zcela odstranit cukr a všechny přípravky, které ho obsahují. Patří mezi ně většina ovoce a bobulí. V důsledku toho tělo ztrácí životně důležité stopové prvky a vitamíny, což nepříznivě ovlivňuje imunitní systém. Tato nevýhoda však může být snadno odstraněna pitím kompletního komplexu vitaminů zakoupeného v lékárně;
  2. Spotřeba potravin s nízkým obsahem vlákniny. Vlákno je životně důležité pro každý organismus, je zodpovědné za správné fungování gastrointestinálního traktu. Většina z nich je obsažena v cereáliích, které musí být zcela vyloučeny při dietě bez sacharidů díky vysokému obsahu sacharidů. Nedostatek vlákniny v těle způsobuje problémy se střevy, játry a ledvinami. Stejně jako u vitamínů existuje mnoho doplňků výživy, které mohou nahradit vlákno;
  3. Sharp snížení spotřeby glukózy. Hlavním zdrojem energie je glukóza. Rychlé opuštění potravin obsahujících glukózu může zpočátku způsobit bolesti hlavy, závažnou únavu,slabost, mírné závratě. Po určité době tyto příznaky zmizí a tělo přestane nový režim.

Existují také přísné kontraindikace pro dietu bez sacharidů. Jeho použití je zakázáno během těhotenství a kojení, stejně jako osoby trpící selháním ledvin nebo jater, diabetes mellitus, závažnými chronickými onemocněními, onemocněním srdce a gastrointestinálního traktu. Nemůžete se omezit na sacharidy a lidi se slabou a nízkou imunitou. Je třeba mít na paměti, že jakákoliv dieta je testem pro tělo a musíte k němu chodit moudře.

Strava bez sacharidů je cestou k dokonalosti

Správná výživa a fyzická aktivita jsou tou správnou cestou k krásnému, dobře udržovanému tělu. Bohužel ne všichni a ne vždy dostáváme vyváženou stravu. Rušný pracovní rozvrh, studie, soukromé služební cesty někdy nenechávají čas na přípravu zdravého jídla a musí se omezit na občerstvení v nejbližším rychlém občerstvení. S systematickým porušováním stravy a konzumace velkého množství tuku ...

Ohodnotit tento článek
0

Hodnocení čtenářů: 4.9 ( 1hlasů)
0