Správná pohanková dieta pro hubnutí. Jak vyhovět maximálním výsledkům

Ve snaze zhubnout ženy se snaží najít nejjednodušší, ale ne méně účinné způsoby. Tato dieta se týká konkrétně tohoto. Dlouho si získal popularitu, má spoustu pozitivních ohlasů a nevyžaduje mnoho času a peněz.

Podstata stravy

Pohanka dieta - nejoblíbenější z monodiet. To stalo se tak obyčejné kvůli relativní snadnosti následování. Krupa sám o sobě je poměrně uspokojující a nízkokalorický produkt. Zároveň má v sobě všechny potřebné komponenty. Pohanka je také známá svým vysokým obsahem draslíku, vápníku, hořčíku, jodu, železa a vitamínů.Skupina B. Dostatečné množství rostlinného proteinu eliminuje další produkty. Pro milovníky masa je však vždy proteinová dieta, která vám umožní jíst dostatek potravy a zhubnout.

Pravidla souladu s dietou

První věc, kterou je třeba udělat, je zajistit, aby neexistovaly žádné kontraindikace ve stravě:

  • těhotenství a kojení;
  • diabetes jakéhokoliv typu;
  • hypertenze a hypotenze;
  • gastrointestinální onemocnění;
  • selhání ledvin nebo srdce;
  • vysoká fyzická námaha.

Dále je třeba zvážit tyto body:

  • správně vařit pohanka;
  • používat pouze schválené přípravky pro určitý typ stravy;
  • pít dostatek čisté vody;
  • vykonávat postupný odchod ze stravy.

Co by mělo být zlikvidováno

Tato mono dieta má velmi malou stravu, která je již zřejmá z názvu. Existují možnosti se zavedením dalších produktů v menu, ale jejich seznam je omezený. Při dodržení diety je nutné opustit všechny tučné potraviny, moučné výrobky, sladké, slané atd. Je povoleno jen velmi málo výrobků. Nebojte se toho hned. Jíst nejvíce pohanky na jídlo vám neumožní zemřít hladem.

V tomto případě by bylo vhodnější poukázat na seznam toho, co můžete jíst s pohankovou dietou.

Co můžete jíst

Pohanková strava má spíše monotónní dietu. Nicméně aběhem ní umožnila použití řady výrobků. V opačném případě by to bylo dost těžké. Proto jsou povoleny následující:

  • čistá nesycená voda;
  • kefír s nízkým obsahem tuku (až 1%);
  • přírodní jogurt bez plnidel a sladidel;
  • jablka nejsou povolena všemi druhy stravy.

Vzhledem k tomu, že monodiets mohou významně omezit příjem nezbytných vitamínů ve vašem těle, měli byste během tohoto období zvážit použití jakýchkoli multivitaminových doplňků. Takové opatření pomáhá minimalizovat poškození těla. Každý člověk je jednotlivec a nikdo neví, jak bude tělo reagovat na vážná omezení výběru potravin.

Mohu pít kávu

Káva, zelený a bylinný čaj jsou povoleny na dietu, ale pouze v případě, že nepoužíváte její přísné znění. Doporučuje se pít více než jeden šálek kávy nebo čaje denně. Navíc je zakázáno přidávat různá sladidla (cukr, med). Pamatujte také, že tyto tekutiny mají močopudné (diuretické) vlastnosti.

Je možné kaši solit?

Používání soli, cukru, jiných sladidel a omáček a koření během pohankové stravy je zakázáno. Tyto složky zvyšují kalorický obsah původního produktu a také způsobují ještě větší pocit hladu. Čerstvé potraviny, zpravidla rychleji nasycuje tělo, a člověk jí méně.

Mohu jíst zeleninu?

Odpověď na tuto otázku závisí na typu stravy,které jste si vybrali pro sebe. Klasická verze umožňuje použití zeleniny pouze na výstupu. Nicméně, tam je speciální lehká verze, denní stravy, která zahrnuje některé zeleniny a ovoce.

Zeleninám je dovoleno přidávat ke stravě okurky, rajčata, květák, brokolici a špenát. Pravidelné zelí se nedoporučuje, protože může způsobit nadýmání a zvýšit hlad. A samozřejmě není v žádném případě povoleno použití škrobnaté zeleniny (brambory, řepa, cuketa, mrkev, kukuřice atd.).

Kolik pohanky můžete jíst?

Množství pohanky závisí opět na její verzi. Pokud vyberete nejpřísnější, tj. můžete použít pouze vodu a obiloviny, není omezen. Pokud jsou kromě pohanky povoleny i další přísady, záleží na seznamu povolených složek.

Kolik pohanky můžete jíst za jeden den?

Pokud vaše strava není omezena na pohanky, obilovinám je povoleno používat asi 150-250 gramů denně. To se týká množství suchého produktu. Zpravidla to není dost, aby se necítil hlad. Tento objem se počítá častěji ze čtyř hlavních jídel. Mezitím je dovoleno „přilepit červa“ kefírem nebo sklenkou jogurtu.

Recepční kaše

Existují 2 populární recepty na obiloviny. Chcete-li udržet maximum užitečných prvků, měli byste odmítnout vaření. Použijte jednu z následujících metod:

  1. Vezměte 500 g pohanky, nalijte 1,5 litru.vařící vody. Zakryjte hrnec víkem, zabalte ručník nebo přikrývku. Kaša naplněná celou noc a ráno ji můžete už jíst.
  2. Bereme 1 šálek pohanky, nalijeme do termosky a nalijeme 2 šálky vařící vody. Pevně ​​zavřete a nechte nejméně půl hodiny. Je-li kaše potřebná k snídani, pak ji můžete nechat parkovat na noc.

Druhy stravy

Mezi druhy těchto monodiets jsou:

  • hubnutí a hojení;
  • klasické (přísné) a lite verze;
  • vykládka, 3 dny, týden a 14 dní.

Nízká hmotnost může být několik možností:

  1. s kefirem;
  2. se sušeným ovocem;
  3. se zeleninou, ovocem a sýrem;
  4. s avokádem.

Pohanková dieta po dobu 3 dnů

Tento typ stravy je skvělý, pokud se chcete v krátké době zbavit několika kilo navíc, nebo jednoduše zkontrolovat, jak vaše tělo reaguje na takové menu. Nejpřísnější možností je pohanka a voda. Obilniny se navíc používají v neomezeném množství a voda není menší než 1,5 litru denně. Pokud bude obtížné udržet takovou dietu po dobu tří dnů, zřeďte ji kefírem bez obsahu tuku.

Menu na 7 dní

Vyberte si nejvhodnější menu podle vlastních představ o nadváhy, tzn. Pokud chcete resetovat na maximum, musíte se striktně řídit volbou.

Týdenní dieta pohanky pro hubnutí bude v tomto případě obsahovat pouze pohankové a čisté vody(nízkotučný kefír, pokud je velmi obtížný). Množství pohanky není kontrolováno. Doporučuje se distribuovat na 6 jídel.

Pokud se rozhodnete použít světelnou verzi, můžete si vzít náš příklad menu pro týden:

Den 1-4:

  • Snídaně - 50 g pohanky + 1 polévková lžíce. kefir;
  • Druhá snídaně - 1 polévková lžíce. kefir;
  • Oběd - 50 g pohanky + 100 g přírodního jogurtu;
  • Večeře - 50 g pohanky + 1 polévková lžíce. kefír.

5-6 den:

  • Snídaně - 50 g pohanky + zelený čaj bez cukru;
  • Druhá snídaně - 100 g přírodního jogurtu;
  • Oběd - 90 g pohanky + 1 polévková lžíce. kefir;
  • Večeře - 50 g pohanky + 1 polévková lžíce. kefír.

7 dní:

  • 200 g pohanky + 1 l kefíru se dělí na celý den.

Pokud máte v ten den velký hlad, můžete jíst jablko nebo pít zelený čaj.

Menu na 14 dní

Účinnější úbytek hmotnosti je pozorován po dvou týdnech po pohankové dietě. Chcete-li zhubnout na maximum, můžete se držet následující nabídky:

  • Snídaně - 50 g pohanky + 1 polévková lžíce. kefir;
  • Druhá snídaně - 1 polévková lžíce. kefir;
  • Oběd - 100 g pohanky + šálek zeleného čaje bez cukru;
  • Čas na čaj - 1 jablko;
  • Večeře - 50 g pohanky + 1 polévková lžíce. kefír.

Zahrnutí jiných složek (zeleniny, ovoce, sušeného ovoce atd.) Závisí na tom, kolik chcete ztratit. Je však vhodné nezvyšovat příjem kalorií nad 950.

Terapeutická strava

Tato strava na pohanky je často používána pro všeobecné posilování těla.Strava obecně zůstává stejná jako u hubnutí, s ohledem na následující rozdíly:

  • přidejte k snídani tvaroh;
  • na oběd - maso a salát;
  • porce terapeutické stravy jsou objemnější, ale počet dávek se snižuje na tři.

Ukázkové menu na den

  • Snídaně - 90 g pohanky + 120 g tvarohu (vše smíchejte a jíst);
  • Oběd - 90 g pohanky + 100 g vařeného telecího masa + talíř zeleninového salátu;
  • Večeře - 90 g pohanky + 1 polévková lžíce. kefír.

V intervalech mezi jídly je přípustné jíst jablko nebo sklenku přírodního jogurtu.

Vykládka

Patří do kategorie „vyživující“ a umožňuje rychle očistit tělo. Někteří odborníci na výživu radí, než jdete na dlouhou pohankové stravy, zkuste to jako půst den. To umožní sledovat reakci organismu a odhalit skryté problémy gastrointestinálního traktu, které jsou považovány za kontraindikaci pro pohankové stravy.

Menu

Připravíme 250 g suchých obilovin denně v jedné z metod uvedených v článku a 1 l nefatního kefíru. Tyto potraviny rozdělujeme na 4-5 jídel a po celý den je pojídáme.

Kefír-pohanková dieta pro hubnutí

Jídelní lístek pohankové stravy s přidáním kefíru se neliší od ostatních odrůd. Jen během dne rozdělte 200-250 gramů pohanky a 1-1,5 litrů kefíru. Prvních pár dní si sami určíte cenu za jedno jídlo a vy se budete držet toho všeho.čas (7-14 dní). Kromě vody nepřidáváme další produkty.

Se sušeným ovocem

Sušené ovoce (sušené meruňky nebo sušené švestky) se přidávají k dennímu množství pohanky. Tato možnost bude jen úspora pro sladké zuby. V každém recepci je dovoleno přidat dvě až tři plátky ovoce na pohanky. Sušené ovoce se před přidáním dobře promyje. Jako svačinu používáme kefír (ne více než 1 litr) nebo přírodní jogurt (ne více než 100 g denně).

Je možné zhubnout na pohanky o 10 kg za týden - přehled

Pohanka dieta vám umožní ztratit až 10 kg za týden. To je indikováno nadšeným hodnocením mnoha žen. Tohoto výsledku lze samozřejmě dosáhnout pouze s použitím přísných možností, buď na jediné cereálii, nebo s přidáním kefíru. V tomto případě můžete sledovat nabídku uvedenou v článku výše.

Recenze a výsledky

Výsledky používání této stravy jsou často velmi odlišné. Někdo uspěje v týdnu, aby ztratil 3-5 kg, někdo až 10 let. Vše záleží na počáteční hmotnosti (čím vyšší je, tím rychleji budou chodit další kilogramy), typu pohankové stravy, fyzické aktivitě a také na individuálních vlastnostech organismu. Jediná věc, kterou vše potvrzuje, je účinnost a sytost stravy.

Očista těla

Pohanka je známá svým vysokým obsahem vlákniny, která pomáhá čistit tělo. Sedět na takové dietě alespoň týden, můžete vidět nejen hubnutí, ale také celkové zlepšení.tělesné podmínky. Tento efekt je obzvláště patrný na kůži, která díky snížení spotřeby soli, koření a koření, jakož i všech škodlivých produktů (mouky a sladkých výrobků) nabývá znatelně zdravějšího odstínu.

Jak podvádět hlad na dietě

Pohankové krupice jsou poměrně uspokojivý produkt, který lze konzumovat v dostatečně velkém množství, aby nezůstal hladový. Ale pokud se tak stane, že opravdu chcete jíst, je lepší tento pocit zabít jedním z povolených produktů. Takže v intervalu mezi hlavními jídly je dovoleno pít šálek kefíru nebo jíst malou porci (100-125 g) přírodního jogurtu. Pokud používáte lehkou verzi diety, závisí volba produktu na svačinu na pravidlech povolených touto volbou (např. Pár sušených meruněk nebo švestek, plátek sýra, jablka atd.).

Jak správně vystoupit ze stravy a uložit výsledky

Jedním z nejzákladnějších aspektů každé stravy je správná cesta ven. Aby nedošlo k získání kilo snížené tvrdou prací, musíte se snažit řídit některými pravidly:

  • zabrání přejetí;
  • nejíst 4 hodiny před spaním;
  • vystoupit ze stravy - není důvodem, aby se vydírala na nezdravé jídlo (sladká, mouka, tuk);
  • postupně přidávat známé výrobky.

Tělo v době takových přísných omezení přišlo ve stavu šoku a po dietě může začít ukládat nový tělesný tuk. Abyste tomu zabránili, potřebujetedodržovat některé pokyny pro výživu.

Výživa po dietě

Pro co nejlepší uchování výsledků můžete použít následující algoritmus pro zahrnutí nových produktů:

  • v prvních dvou dnech po skončení výživy se k dietě přidává čerstvá zelenina (neškrobová);
  • v následujících dvou dnech - vejce;
  • pátý a šestý den - ryby, drůbež, libové maso a houby;
  • v sedmé-osmé, můžete zahrnout škrobnatou zeleninu, rostlinný olej jako zálivku, ale v žádném případě pro smažení;
  • devátý desátý den po dietě - tekuté mléčné výrobky;
  • další dva dny - jiné mléčné výrobky (tvaroh, nízkotučné sýry atd.);
  • po stejném čase začneme zavádět další obiloviny, těstoviny z tvrdé pšenice, luštěniny a celozrnný nebo žitný chléb;
  • dobře, a dva týdny po skončení diety je dovoleno přidávat ovoce, bobule, ořechy a med.

Samozřejmě, když přidáváte potraviny, musíte vzít v úvahu, která z nich již byla ve vaší stravě. Například, pokud, kromě pohanky, jste použili mléčné výrobky, neměli byste čekat deset dní, než je znovu zapnete. Přeskočte tuto položku a přidejte následující.

Postupný odchod umožní nejen získat kilogramy snížené tvrdou prací, ale také pokračovat v procesu hubnutí. Poté si sami nevšimnete, jak chodíte hlavně na zdravé jídlo.