Úloha vlákniny pro zdraví těla

Atletům je obvykle věnována maximální pozornost pravidlům zdravé výživy, jejichž kvalita stravy přímo souvisí s profesními výsledky. Mnozí příznivci zdravé výživy mezi těmi, kteří mají zdravotní problémy a pomocí vyvážené stravy se snaží zbavit se nadměrného břemene svého nezdravého organismu. Zásady zdravého stravování by se však měly stát naprosto výchozím bodem pro všechny lidi, aby vyrovnali svou stravu, nasycili ji nezbytnými a důležitými látkami pro zdraví a tím zabránili předčasnému poškození těla. Pro každého, kdo se chce připojit k masám řádně vyživujících lidí, bude vlákno prvním důležitým termínem. Co je to? Pro co je to tělesné vlákno? Jaké produkty obsahuje?

Co je vlákno?

Vláknina je komplexní uhlohydrát, který představuje dutá vlákna buněčných stěn téměř všech rostlin. Je to nerozpustný polysacharid, který je ve vodě silně nabobtnatelný a který se štěpí pouze ve tlustém střevě.

Jedinečnost vlákna je jeho schopnost zvýšit sea nestráví se působením potravinářských enzymů produkovaných v žaludku a tenkém střevě. Oteklá hmota rostlin, procházející celým gastrointestinálním traktem, očistí stěny od nestrávených zbytků potravy, stimuluje střevní motilitu. Organismus s čistými střevními vlákny zbavený toxinů štěpí a rychleji vstřebává potravu, absorbuje z nich vitamíny a minerály. Vláknina je zvláště užitečná pro ty, kteří chtějí zhubnout, protože není kalorická, a díky svým bobtnavým vlastnostem rychle vyživuje tělo a brání hladu.

Fiber Utility

Co je užitečné vlákno pro lidské zdraví? Ona:

  • Čistí trávicí trakt před toxiny, reguluje trávení.
  • Je výživa pro prospěšnou střevní mikroflóru.
  • Zajišťuje hladké fungování střev, jakož i syntézu některých vitaminů a enzymů, které se v něm vyskytují.
  • Zabraňuje vzniku pocitů hladu, limitů přejídání.
  • Snižuje hladinu cholesterolu čistěním cév a prodlužováním jejich životnosti.
  • Spojuje karcinogenní látky a omezuje jejich destruktivní aktivitu v těle.
  • V důsledku úplného rozpadu vláken vzniká glukóza, což je druh paliva pro energetickou aktivitu organismu.

Vláknina - co to je?

Pojmy „vlákno“ a „dietní vláknina“ jsou často identifikovány, ale to není pravda. Vláknina - to jsou zbytky výrobkůvýživa, jejíž trávení přesahuje sílu žaludku a tenkého střeva. Vláknina může být rozpustná ve vodě a nerozpustná. Cenné chemické sloučeniny skupiny nerozpustných dietních vláken jsou komplexní sacharidy - polysacharidy, které jsou reprezentovány vlákny.

Vzhledem k tomu, že vlákno je pouze částí pojmu vlákniny, je účinek vláken na tělo širší než funkce vlákniny. Vláknina:

  • stimulovat proces slinění;
  • připravit žaludek pro příjem potravy;
  • regulují trávení;
  • odstraňují toxiny, žlučové kyseliny a ionty těžkých kovů z těla.

Vlákno k čištění střev

Většina funkcí vlákniny pro zdraví je zaměřena na čištění trávicího systému. Bez dostatečného příjmu vlákniny v těle je čištění střev neúčinné. Aby se předešlo zácpě, aby se zajistila správná peristaltika a aby se zachovala zdraví střevní flóry, je třeba denně jíst asi 30–35 g vlákniny. Průměrný obyvatel Země dnes konzumuje asi 15–20 g, což nestačí k zajištění zdraví zažívacího, kardiovaskulárního a imunitního systému.

Co může být škodlivé vlákno?

Nadměrné zvýšení příjmu vlákniny může vést k obstrukci střev a dehydrataci. Chcete-li se tomu vyhnout:

  • postupně zavádět potraviny bohaté na vlákniny do stravy;
  • nepřesahujídoporučená rychlost;
  • pít více vody, méně - káva, čaj, sycené a alkoholické nápoje.

Potraviny obsahující vlákniny

Vláknina obsahuje všechny produkty rostlinného původu. Zvláště je to hodně v buničině a slupce zeleniny a ovoce, obilných slupek. Nezapomeňte obohatit dietu o semena a luštěniny.

Produkty

Obsah vláken, g

Obiloviny Vlákno (g) na sklenici výrobku
Pohanka 17
Bran 6
Hnědá rýže, ovesné vločky 4
Ovoce Vlákno (g) v jednom médiu
Avokádo 8
Papaya 5
Apple, Kiwi, Banana 4
Zelenina Vlákno (g) na porci (200 g)
Brambory 10
Špenát 6
Brokolice, zelené fazolky 5
Houby, Kale 4
Luskoviny Vlákno (g) na sklenici výrobku
Čočka 16
Fazole, hrách 14
Matice Vlákno (g) na porci (30 g)
Mandle 5
Pistácie, ořechy 3-4

Je také možné zakoupit sušené vlákno z otrub, ovesných vloček, pšenice a topinambur v čisté formě nebo s přidáním kousků ovoce. Výběr podobných výrobkůdnes je obrovský a vlákno v něm je obvykle reprezentováno ve formě surových zrn. Jíst takový výrobek by byla vynikající, uspokojivá a zdravá snídaně nebo nízkokalorické občerstvení.

Příjem správného množství vlákniny zajišťuje zdraví těla zevnitř. Analyzujte svou stravu, v případě potřeby zadejte doporučené potraviny bohaté na vlákninu. Buďte pozorní k sobě!

Úloha vlákna pro zdraví organismu

Obvykle sportovci, jejichž kvalita stravy přímo souvisí s profesními výsledky, věnují maximální pozornost pravidlům zdravého stravování. Mnozí příznivci zdravé výživy mezi těmi, kteří mají zdravotní problémy a pomocí vyvážené stravy se snaží zbavit se nadměrného břemene svého nezdravého organismu. Zásady zdravého stravování by se však měly stát výchozím bodem pro naprosto všechny lidi, aby ...

Ohodnotit tento článek
0

Hodnocení čtenářů: 3.93 ( 4hlasů
0