Výhody vitaminu B12: Co to je a jeho důležité zdroje

Chemický název vitamínu B12 je kobalamin. Tato důležitá látka musí být získána z externích zdrojů, protože tělo ji nevytváří, takže je třeba věnovat pozornost potravinám bohatým na vitamin B12.

Obsah kobalaminu je vysoký u mléčných výrobků, vajec, kuřete, krůt, jater a dalších masa - je zde nejvíce vitamínu B12. B12 a další formy vitaminu B mohou být užívány s potravinářskými přídatnými látkami, jejichž vlastnosti byly testovány.

Pravděpodobně, fitness nadšenci a sportovci nebudou mít nedostatek B12. Je však důležité se ujistit, že konzumujete dostatek tohoto vitamínu a přesně víte, jaké potraviny obsahují vitamin b12. S nízkou hladinou kobalaminu a dalších vitamínů B zažijete letargii a ztrátu chuti k jídlu.

Studie University of Oregon, publikované v International Journal of Sports Nutrition and Metabolism, ukázaly, že s nedostatkem vitamínů B lidé, kteří vedou aktivní životní styl, snižují výkonnost v intenzivním tréninku. V tomto článku budeme podrobně analyzovat, proč je vitamin B12 potřebný lidským tělem a jakým zdravotním problémům se lze s jeho pomocí vyhnout.

6 prospěšné vlastnosti vitaminu B12

# 1 Výroba energie v těle

Je důležité si uvědomit, že vitamin B12 vám neposkytne příliv energie, pokud již máte deficit.

B12 a sedm dalších vitamínů B však pomůže tělu zpracovat potraviny do glukózy, která poskytuje energii. B12 mimo jiné pomáhá vytvářet DNA elementy a červené krvinky. To je také užitečné pro obnovu kostní dřeně, sliznice gastrointestinálního traktu a dýchacích cest. B12 také přispívá ke zdraví nervového systému a zabraňuje megaloblastické anémii, proto je důležité vědět, co tato látka obsahuje a zda je dostatečně zásobena jídlem.

Navzdory tomu, že B12 nemá přímý vliv na úroveň energie, podporuje zdraví těla mnoha jinými způsoby.

# 2 Zlepšuje kardiovaskulární výkonnost

Pro sportovce, kulturisty a každého člověka je důležité, aby srdce mohlo fungovat v plné síle. Dodává krev bohatou na kyslík do všech orgánů těla, zejména svalů.

Vzhledem k tomu, že plíce úzce souvisí se srdcem, problémy s kardiovaskulárním systémem také ovlivňují dýchání. A bez plného dýchání nejsou intenzivní tréninky možné.

Vitamin B12 zlepšuje stav kardiovaskulárního systému snížením hladiny homocysteinu v krvi - to jeco tělo potřebuje tento vitamín. Vysoké hladiny homocysteinu jsou spojeny s poškozením arteriální membrány a se zvýšenou pravděpodobností blokování.

# 3 Snižuje bolesti kloubů

Optimální volnost pohybu závisí zcela na spojích. Let práce s váhami je naloží, což způsobuje, že se opotřebovávají a časem se roztrhávají.

Například s konstantním stolním lisem a stolním lisem na šikmé lavici jsou ramenné spoje vystaveny silnému třecímu a kompresnímu zatížení. Nadměrný pohyb a nedostatek odpočinku také zhoršují stav pojivových tkání. I když jste mladí a ještě necítíte žádnou bolest, dávejte pozor na klouby je velmi důležité.

Vitamin B12 zmírňuje bolest a snižuje zánět, což vede k bolestem kloubů a způsobuje takové účinky jako artritida. Teď už chápete, proč je to potřeba, i když vám teď nic nevadí.

# 4 Zlepšuje funkci mozku

Není žádným tajemstvím, že mozek slouží jako naše kontrolní centrum - reguluje rovnováhu, pozornost a náladu. Zdravý mozek tak přímo ovlivňuje naši práci s vlastním tělem.

Vitamín B12, obsažený v potravinách a doplňcích, je součástí cyklu s jedním uhlíkem a pomáhá normálnímu fungování mozku a nervového systému. Tento cyklus umožňuje produkci DNA, neurotransmiterů (například dopaminu a serotoninu) a myelinu.

# 5 Zdravý spánek

Všichni potřebujeme odpočinek, abychom uspěli v posilovně a v životě. Spánek pomáhá obnovit svaly, což umožňujerostou a rozvíjejí se. Kromě toho vám dává vytrvalost. Podle studie ze Stanfordské univerzity fotbalisté, kteří spali nejméně 10 hodin v noci, zvýšili svou průměrnou rychlost sprintu.

Je možné zlepšit kvalitu spánku, pokud konzumujete B12 v potravinách, s nutričními doplňky nebo jako injekci. Pravděpodobně jste slyšeli o melatoninu. Je to hormon, který vylučuje mozek, aby reguloval spánek. B12 ovlivňuje jeho produkci - to je také to, co je vitamín užitečný.

# 6 Zdravá pleť a kůže

Již jsem zmínil, že B12 se podílí na procesu syntézy DNA. Skutečnost, že hraje důležitou roli v buněčné replikaci, z něj činí nepostradatelný vitamín pro krásnou a zdravou pokožku. A co lidi nutí jíst potraviny, které obsahují vitamín B12 ve velkém množství.

Při vysoké pracovní zátěži je někdy obtížné pamatovat si na správné stravování a užívání doplňků výživy. Ale zdravá kůže jistě přispěje k vaší důvěře, ať už je to tělocvična nebo život.

Vitaminy skupiny B jsou zodpovědné za syntézu bílkovin a bez dostatečného množství bílkovin v těle nebude mít žádný léčivý účinek - to je jejich přínos.

4 formy vitamínu B12: který z nich je lepší?

Schopnost absorbovat vitamín A v krvi závisí na zdraví trávicího systému. To by mohlo ukázat zvláštní tabulku.

Střevní parietální buňky produkují vnitřní gastrický faktor (GIF). On je velmi zodpovědný za vstřebávání vitamínu B12. Nicméně, téměř 40 procentAmeričané s tím mají problémy. To je důvod, proč kulturisté a fitness nadšenci s podobnými obtížemi jsou vhodné pro intramuskulární injekce, návod, pro který využívá jednoduché.

Intramuskulární podání vitamínu umožňuje obejít trávicí systém a vstřikovat jej přímo do krevního oběhu.

Stupeň vstřebatelnosti B12 závisí na jeho typu. Níže jsou uvedeny čtyři typy tohoto vitaminu:

  • Methylcobalamin - Tato forma vitaminu B12 se snadno používá a vstřebává do těla. Methylcobalamin nevyžaduje pro svou absorpci mnoho energie. Nejčastěji se ve formě doplňků stravy doporučuje užívat.
  • Kyanokobalamin - Kyanokobalamin je syntetická forma vitaminu a obsahuje molekulu kyanidu, ale není nebezpečný. Vyžaduje však, aby se energie stala použitelnou formou.
  • Hydroxokobalamin - tato forma se často vyskytuje v různých potravinách. Účinně se také zabývá nedostatkem B12 při intramuskulárním podání.
  • Adenosylkobalamin - Adenosylkobalamin je nejméně stabilní forma vitaminu B12. To vysvětluje skutečnost, že tuto formu nelze nalézt v potravinářských přídatných látkách.

Závěr

U kulturistů jsou nezbytné vitamíny. Vitamin B12 je prospěšný při ovlivňování zdravého spánku, správného růstu svalů, energetických hladin a podobně.

Pokud u některých zdravotních kontraindikací nemůžete jíst vitamín B12 ve formě výživových doplňků, může pomoci intramuskulární injekce s vitaminem A.koktejl Kulturisté, kteří netrpí problémy s nasákavostí, zejména vegani, ji mohou konzumovat ústně.