Zlatý věk kulturistiky - Frank Zane

Frank Zane ve svých 75 letech stále působí impozantně a může poskytnout mnoho originálních rad založených na životních zkušenostech ve snaze o dokonalost. Podívejte se na jeho nejnovější nápady, jak udržet své tělo ve formě po celá léta.

Každý sport má své vlastní legendy a Frank Zane představuje vrcholný svazek kulturistů zlaté éry. Mnozí se shodují, že je jedinečným vlastníkem nejkrásnějšího těla všech dob. Na rozdíl od dnešních 100-150 kg kulturistů nezískal Zane během své sportovní kariéry více než 90 kilogramů. Navzdory tomu získal tři tituly „Mr. Olympia“ a je jedním z mála, kdo vyhrál Arnold.

Zanovo odvolání v podstatě souvisí s jeho postavou. On vyvinul proporce řecké sochy a dokonce psal knihu o symetrii. Na rozdíl od takových moderních kulturistů, jako je Heath, Coleman nebo Cutler, jejichž těla jsou směšně obrovská, Zayn ztělesňuje obyčejného člověka, který posunul paradigma kulturistiky s důrazem pouze na hmotu, a obrátil ji na čistou estetiku.

Po nedávném vystoupení soutěžícího kulturistu s nízkou hmotností bylo jasné, že Zayn předstihl svůj čas. Je také jedním z nejkrásnějších a upřímných lidí, které jste kdy potkali.

Během přestávky ve své koučovací práci se rozhodl udělat si přestávku a podělit se s časopisem Train o některé znalosti získané během jehoživota. Zde jsou některá doporučení Zayna založená na jeho vlastní zkušenosti. Použijte jeho tipy, aby vaše tělo atraktivní pro nadcházející roky.

Které aminokyseliny užíval Frank Zane

Již v 70. letech jsem již užíval velké množství takových aminokyselin, jako je tryptofan a arginin, které se teprve stávají populárními. Všechny tyto nízké sacharidů dieta, tak populární dnes, bylo něco, co mě známo. Měla jsem jednu touhu - mít více času na přibírání na váze, a ne trávit ji na příliš tvrdém tréninku, když jsem se připravovala na soutěže. Tato strategie mě vždy nechala příliš mnoho zranění, ze kterých dnes ještě trpím. Existují dva typy těžkých vah: ti, kteří chtějí hodně a rychle a ti, kteří chtějí dělat to pomalu a na dlouhou dobu. Druhá možnost je mnohem chytřejší.

Král symetrie hovoří o správné symetrii

To, o čem většina lidí mluví, není symetrie - je to symetrie kulturistů. Neexistuje žádná taková věc jako bezchybná symetrie mezi spodní a horní částí těla. To nenísymetrie je proporcionalita. Velký kluci se zdají být proporcionální, protože stojí vzpřímeně. Rozdělíte-li jejich těla svisle na dvě části, uvidíte rozdíl mezi pravou a levou stranou.

Nikdy jsem to neudělala a vyhnula jsem se tomu, že levá a pravá strana vypadají podobně, i když lidé často říkají, že jsem velmi symetrická. Ve skutečnosti, moje levá a pravá strana nikdy nebyla stejná, rozhodně se neshodují souměrně. Ale protože všichni říkali, že Mene má tuto symetrii, ukázala jsem jen své síly a nikdy jsem nepředstavovala bok. Naučil jsem se to od Billa Pearla.

Dokonalost je nedosažitelná

Budete mít vždy problémy, pokud se pokusíte přiřadit číslo každé části svého těla. Ani v soutěžích ne. Místo toho jsem fotografoval a studoval je. Všechny tyto nesmysly, kdy velikost krku, rukou a telat by měla být stejná, jen směšná. Pokud chcete, můžete napsat pár čísel, ale na konci dne budou záležet jen to, co lidé uvidí. Musíte vytvořit dokonalou iluzi.

Zlepšení výživy pro růst svalů

Výsledky spojené s aminokyselinami a antioxidanty mají velkou hodnotu. Studoval jsem to mnoho let a vždy jsem si byl vědom toho, co se v této oblasti děje. Nicméně, žádné zásadní změny, které by dělaly revoluci ve výživě, se nestaly. Jako potravinový doplněk jsem již mnoho let používal směs stejnémnožství vaječného bílku a syrovátkového proteinu, protože vaječný bílek obsahuje více sodíku a méně vápníku a naopak v séru. Jedná se o dva biologicky dostupné proteiny, které někdy používám jako rychlou náhradu jídla, pokud jsem ve spěchu.

Není zde žádné kouzlo

Lidé mě vždycky žádají, abych pro ně vytvořila výživový program, jako by existovala magická rutina, kterou držím v tajnosti. Pravdou je, že vše se stane účinným, pokud mu dáte dostatek času. Rád bych lidem ukázal, jak to udělat správně, protože rozhodující je správná organizace a schopnost izolovat různé svalové skupiny. Průtok krve musí proudit do svalů pro jejich rozvoj.

Letos v létě se otočím na 75 let a kvůli zraněním už nejsem tak tvrdý, ale stále jsem našel způsoby, jak zvýšit svou vytrvalost. Většinou se to provádí úspěšně připojením expandéru k nákladovým blokům, takže se zatížení zvyšuje, jakmile se blíží ke konci pohybu.

Pravda o protahování

Když pracujete na určité části těla, měli byste udělat asi deset různých úseků pro tuto část mezi sadami. Každé natažení by mělo trvat 15-20 sekund. Po tomto přístupu si přirozeně chcete odpočinout a dát pokles pulsu. To je ideální pro zotavení, jak si odpočinout při protahování a šetří spoustu času a udržuje vás v dobrém stavu. Zatímco se moji klienti protahují, radím jim, aby se psychicky povzbuzovali: „Jsem flexibilní a umímnatáhnout ještě více. “

Konec věci

Hlavním důvodem, proč lidé ztrácejí svou motivaci k výcviku, je to, že nikdo nekontroluje jejich pokrok. Takhle vidím tento cyklus: jdou na Den díkůvzdání, které trvá od prosince do poloviny ledna. Během tohoto období mají motivaci vrátit se do formy. Často začínají trénovat v přeplněných tělocvičnách, které trvají až do února nebo března. V této době se počasí oteplí, takže se dostanou z posilovny a pokračují v práci na ulici, používají různá cvičení a zároveň přestávají dosahovat skutečných výsledků.

Obecně je většina lidí motivována kvůli svým nedostatkům, což však v budoucnu nepomůže udržet motivaci. Vždy budete nešťastní. Začnete se pohybovat opačným směrem. Ztratíte tvar a ne naopak. Jediný způsob, jak se v této situaci dostat, je motivovat se, dosáhnout úspěchu.

Nejúčinnější rozdělení vzdělávání

Nejúspěšnější bylo pro mne trojité rozdělení, při kterém se v první den provádějí pull-upy pro horní část těla, ve druhém cvičení na noze, na třetí - push-up. To by mělo být provedeno podle následujícího systému: přístup, odpočinek, přístup, přístup, odpočinek. Nikdy neprovádějte horní část těla dva dny pod řadou, jinak budete oslabovat svaly ramen. Nadměrné cvičení pro horní část těla může být pro vás špatné. I když jste mladí, může vám to uniknout, ale nakonecV důsledku toho se projeví negativní výsledky.

Parametry Frank Zane během jeho kariéry:

  • Výška: 175 cm
  • Závaží: 84 kg
  • Přechodová hmotnost: 91 kg.
  • Ruce: 46 cm
  • Krk: 43 cm
  • Hrudník: 130 cm
  • Pas: 74 cm
  • Boky: 66 cm
  • Tele: 42 cm

Jak nyní Frank Zane trénuje

Nyní trénuji dvakrát týdně. První den jsem pracoval na horní části těla a druhý na nohou. Také chodím hodně, lukostřelbu a trochu trénuji své klienty. A tohle už nejsem.

Vzpomínky na Arnolda

Během Olympie v roce 1980 Arnold vystavoval pouze jednu stranu svého těla a ignoroval požadavky rozhodčích. Nakonec mu dovolili ukázat se tímto způsobem a nakonec se stal vítězem. Pokud jste schopni sami rozhodovat, zasloužíte si vyhrát.